Monday, November 25, 2013

LuaHaN rAsA

As-salam..

Ni just nak share tentang luahan rasa jer nih..well..kenapa bila kita dah kaya, dah hidup senang, orang tu selalu jadi sombong? Kenapa orang tu selalu lupa yang hidup ni umpama roda..terkadang di atas, terkadang di bawah..kenapa bila Allah bagi kecerdikan sedikit, orang tu suka berlagak macam pandai sangat? Sedangkan semua manusia sama ja Allah bagi otak..

Elok sangatlah saya resign daripada terus duduk kat sana menambahkan dosa kering jer..rezeki Allah ni luas..kita yang perlu berusaha untuk mencarinya..sindiran membina takpe..tapi kalu sindiran melemahkan tu, memang tak syok la kan..keadaan, nasib seseorang tak sama..kadang2, bukan sebab dia pandai..tapi dia dapat banyak tunjuk ajar dan pengalaman..tu jer..tapi, takpe lah..saya tak pernah rasa saya ni bodoh..kalu saya bodoh, saya tak dapat la offer scholarship sambung master kat oversea dulu..tapi, bukan rezeki saya kat situ..so, saya redha...amin...

No comments:

Post a Comment