Thursday, November 14, 2013

ProGreSS 4sis Bakery

Salam...

Sorry sebab lama menyepi..anyway, ada banyak update dari saya yang tak sempat saya nak share sebab kebizian..bukan kebizian disebabkan keja tapi disebabkan tempahan kek2 tu..hihi..happy sebab ramai kawan2 yang order..cuma penat sket la..ni pun ramai orang nak order sebab cuti 4ari ari tu..so, dorang plan nak bawak balik kampung sebagai ole2..gitu..hihi..dan tak lupa jugak ada kawan saya yang order sebab hari lahir isteri tercinta..yang ni paling dasyat..sampaikan saya tak tido semalaman..dasyat2..saya start buat cupcake tu daripada pukul 6.30petang sampai 6.40pagi keesokan ari..lepas dah settle, saya gi naik atas mandi2, solat dan siap2 nak gi keja..fheww..geweng habis kepala ni dibuatnya..sebab saya keja kan..so, tempahan tu nak kena buat masa weekdays jugak..tu yang penat sebab tak biasa kan..dah la tu, kawan saya ni order sampai 3set of cupcakes..1 set of edible cartoon, 1set of buttercream and 1set of fondant..ponat ceq nak mendeco2..bukan apa..bila kita buat deco2 ni, kita main ngan buttercream kan..nama pun butter..so, paham2 lah time nak menyental tu macamana..fheww..menguji kesabaran betul..tapi, i'm enjoy doing that cake..bila dah siap, rasa 1 kepuasan yang susah nak di ungkapkan..hihii..alhamdulillah, apa yang paling penting bila berniaga ni ialah kepuasan hati customer kita..kawan saya tu bagi feedback yang baik..dia suka dan dia cakap sedap..anak kecik dia pun suka..hihii..alhamdulillah.. ^_^

Oklah..untuk entry ni, saya share pasal bisnes saya k..will continue with other news in next entry..see ya!!




No comments:

Post a Comment