Thursday, May 8, 2014

My Experience..Pregnant-Part 1

Assalam..

Lama jugak saya tak menulis..walaupun takde apa sangat yang nak dikerjakan..kalu dulu ye lah..dengan keje yang belambak lagi..itu ini sampai tak menang tangan dibuatnya..sekarang hanya ada anak sedara yang perlu dijaga..bagi mandi, masak untuk dia, bagi makan, basuh kencing berak dia, dan jugak memasak untuk makan malam..owh tak lupa kain baju yang perlu di basuh dan di lipat..tu jer lah tugas harian saya..masa banyak jer untuk menulis..tapi tu lah, takde mood nak mencoret kat sini..hanya mampu untuk bukak dan blog walking kat entry2 orang.

Actually untuk entry kali ni, saya nak share tentang kehamilan saya yang pertama ni..setelah genap 2tahun perkahwinan, baru lah saya dapat merasai perasaan dan pengalaman mengandung..happy tu susah untuk digambarkan..

Meh saya cerita detik2 saya nak buat pregnancy test tu..masa tu hari Jumaat petang 28 February 2014..tengahari tu saya sempat lagi kuar dengan Syira..lunch kat qbay..balik tu, saya teringat pada pregnancy test saya yang Clear Blue tu..mentang2 la mahalkan..so saya rasa sayang kalu dibiarkan expired begitu sahaja..sebab saya terbaca kat kotak tu tertera Mac 2014 tarikh expired..masa tu saya baru jer delay 2 hari...cuma saya teringat kat kawan saya Ika..dia pun delay 2 hari dah cek pakai Clear Blue dan memang positif pregnant..so saya pun cuba la pakai..alhamdulillah memang berubah jadi tanda plus.. =D

Keluar dari toilet dan tunjuk terus kat Wani..sebab excited sangat..dia plak kata cuba beli yang lain..sebab takut dah tak accurate sebab dah nak expired sangat..so petang tu jugak kami p Giant and beli kat Guardian lagi 2 batang Clear Blue pregnancy test..malam tu jugak saya dah test..tak sabar2 tunggu esok pagi..tengok2 memang positif jugak..i'm happy..tangkap gambar buat kenangan..tapi tak bagitau Zaidi lagi..just send gambar tu kat kakak je..kakak pun cakap jangan bagitau Zaidi lagi sebab baru sangat..yelah, baru 2 hari delay kan..selalunya orang tunggu at least seminggu..
So keesokan ari nyer saya dah nak berangkat ke KL..semua barang dah dimasukkan dalam kereta kancil..penuh kot kancil saya..sampai seat depan pun saya memanfaatkan space nyer..lepas Subuh terus gerak..sedih sangat nak tinggalkan Haziq si budak kecik tu..tapi apakan daya..keadaan dah menentukan..sampai bila saya nak berjauhan dengan suami..jadi saya terpaksa akur..tak penah saya berpisah dengan Haziq sejak dia dilahirkan..kalu yea pun kejap2 jer...saya sayanggg sangat kat dia..dah anggap macam anak sendiri pun..huhu..Haziq, walau sejauh mana pun makngah pergi, makngah tetap akan merindui Haziq..huhu.. :'(
Drive la saya sorang2 ke KL..dalam pukul 11.15 dah sampai kat Saujana Putra; kawasan umah sewa Zaidi..saja janji dengan dia kat situ and kami akan gerak sama2 ke rumah kakak kat Seri Kembangan...sesampai kat rumah kakak, kami just park je kereta kancil kat dalam rumah, lepas tu terus gegas ke kenduri Mas dan Adnan..dalam perjalanan tu lah saya keluarkan sampul surat yang berisi pregnancy test saya tu..saya suruh Zaidi bukak masa kami berhenti kat traffic light..saya kata kat dia hadiah bufday dia tahun ni in advance..sebab bufday dia 5Mac..saya bagi 1Mac..hehe..bila dia bukak jer tu dia kata, eh apa ni? Saya kata la pregnancy test..ehhe..dengan keadaan saya yang tersimpul2 senyum, dia pun dapat agak yang saya pregnant..yelah, laki kan..mana dia paham nak tengok bendalah tu..blur2 jer saya tengok muka Zaidi masa tengok pregnancy test tu..kesian..hehe..tujuan utama saya bagitau dia awal2 sebab saya nak dia drive carefully..taknak nanti dia drive langgar habis semua lopak sesuka hati..hehe..dia happy and teruja..dia kata dia dapat agak dah sebab dia asyik dengar saya dok cakap, oklah..nak p solat..then dia dok terpikir, eh, tak period lagi ke saya ni..kata dah nak period..tapi dia diam kan jer dan tunggu apa selanjutnya..hehe..then ini lah kesudahannya..

Oklah..dah panjang dah ni..tunggu saya sambung kat Part 2 plak yea..heehe..

No comments:

Post a Comment