Wednesday, June 4, 2014

Barangan Baby - Part 1..

Assalam..

Dah lama tak update..ntah la..takde mood nak menulis..sekarang usia kandungan saya dah 4bulan 2minggu..alhamdulillah..semoga baby saya dalam rahim saya ni membesar dengan baik, sihat dan sempurna hendaknya..

Suppose saya plan nak start beli barang2 baby bila usia kandungan ni dah 7bulan..tapi ntah kenapa disebabkan teruja dengan pakej Avent yang saya jumpa di online membuatkan saya terasa nak beli cepat2 sebelum stok or promosi tu habis..lagi pun setelah dibualkan dengan owner page tu, dia kata dia buat promosi memang la setiap bulan, tapi harga jer tak menentu..kadang2 naik, kadang2 turun..

Oleh sebab saya ni memang survey and tercari2 barang yg bagus dengan harga yang berpatutan, jadi saya terus grab serta merta..so, terjadilah preparation yang dibuat seawal 4bulan setengah ni..ni dia barang2 yang saya beli tu..Avent Manual Breastpump, Newborn Starter Set dan jugak 3in1 Electric Steam Steriliser..


Alhamdulillah..settle sudah bab tu sket..cuma ada banyak lagi barang yang akan saya beli sket2..insyaAllah..mudah2han segala kelengkapan menyambut baby yang bakal lahir ni dapat di sempurnakan dengan sebaik mungkin..dengan izin dan rezeki dariNya..amin..amin..

Saya tak buat check list lagi..En suami dah pesan ari tu..tapi masih leka2 lagi..sebab bizi dengan bisnes Popia Nestum sepanjang saya ada di Penang ni..hehe..insyaAllah nanti saya kena buat check list jugak supaya senang nak keep in track.. ^_^

No comments:

Post a Comment