Thursday, July 3, 2014

Ramadhan ke5..alhamdulillahhh...

Assalam...selamat pagi kawan2... :)

Mulakan ari ngan senyuman yea..ari ni dah ramadhan ke 5..wahh..cepatnyer..hihii..nak seminggu dah berpuasa..lagi 3minggu raya..

Saya so far tak pernah miss lagi ke terawih..kat sini terawih buat 8 rakaat dan terus jemaah buat witir 3 rakaat..selepas tu ada tazkirah..tapi saya selalu ngelat ajak suami balik..penat rasa nak stay lagi..ish2 teruk perangai..huhu..semalam masa nak g terawih tu hujan..tapi saya gagahkan pergi jugak sebab bagi saya tu hujan lembut..maknanya air hujan tak lebat sangat la..hihi..kalu memang lebat kebaboomm tu memang tak pi rasanya..

So meh nak cite pasal menu saya..semalam saya buat sup ayam jer..suami gak yang request..sebab saya buntu nak masak apa taktau..huhu..seperti biasa, saya bawak ke sahur jugak..kuih tak sempat buat lagi..cumanya ada lebihan cheese tart sket..so yang tu je la saya buat jadi kuih berbuka kami.ngee..hihih..

Dalam freezer cuma tinggal 4 ketul ayan dan daging..maybe ari ni nak buat ayam kicap jer kot..pastu sayur campur..settle..saya nak berbuka dengan laksa kedah ari ni..nak try beli laksa meletop kat bazar..yeah2x..peminat laksa kedah la katakan..kalu kena ngan citarasa saya, habis laaaa...ari2 p beli gamaknya sampai jemu kot..huhu..so lauk pauk tu saya nak suh suami jer makan..saya taknak..kiki..sahur esok saya ingat nak buat roti telur jer lah..ok tak? Ok kot kan..memandangkan suami saya pun bukan jenis makan banyak..nak diet sama tu katanya..hihi..

K lah kawan2..saya nak stop kat sini dulu..esok2 saya update lagi eh..apa2 pun saya bersyukur dengan apa jua yang Allah bagi pada saya selamaaaa ini..alhamdulillah..kawan2 pun jangan lupa ucapkan alhamdulillah..semoga kita sama2 mendapat rahmat dan keredhaan dariNya..aminnn.. =D


No comments:

Post a Comment