Monday, July 1, 2013

KeTeNtUaN-NyA..Part 2

As-salam..

Sambil2 tunggu tools yang tengah loading tu, so, meh saya coret2 sket sambungan entry yang sebelum ni tu k.. :)

Lepas saya termengeluh kat kawan saya tu, rupa2nya kawan saya g report kat manager..aduss..tapi nasib baik manager tu baik ja..as i said, manager tu ok jer dia..petang tu dia panggil saya 1 to 1 dengan dia kat bilik meeting..dia just tanya, apa masalah saya and so on..dia cakap, jangan risau, orang yang dah lama keja kat situ pun selalu ada masalah communication dengan orang US..tambah2 plak dengan saya yang masih beginner ni..memang dia paham saya mungkin mengalami banyak kesulitan..tapi takpe, dia kata saya leh tanya kat dia anytime..tanya jer apa nak tanya kalu facing with any problem..and he said, kalu saya leh handle semua ni, insyaAllah saya dah mudah untuk handle apa2 jer lepas2 ni..huu..

Lega tu memang la lega bila dengar dia cakap macam tu..tapi yelah, still saya pressure jugak dengan keje tu sebab dah berapa kali saya kena re-do gara2 salah paham..dorang nak macam lain, saya buat macam lain...ehhee.. =p

Bila dah stress, saya rasa macam nak resign..dah inform bos dah..tapi dorang suruh hold kejap sebab Intel pun nak pakai orang jugak..tapi sementara tu, saya kena bertahan hampir sebulan jugak la..dalam tempoh tu, baru saya tau yang orang US takde la teruk mana pun..dorang tak penah marah walaupun kesilapan yang telah saya lakukan..dorang jenis yang memahami..yelah, dia tahu yang saya masih baru dan tak cukup experience lagi..kalu saya buat salah & kena re-do pun dia just gelak jer.. =D

Now i'm at Intel already..happy to be here again..alhamdulillah..dapat group yang ok..lead yang sedia membantu dan beri tunjuk ajar..manager pun sangat baik..kawan2 pun ramai..tq Allah for always be with me..Amin..Amin.. =)

Tu jer lah apa yang saya nak share..setiap ketentuan Allah, pasti ada hikmahnya..

No comments:

Post a Comment