Wednesday, July 24, 2013

UpDaTe..UpDatE..

As-salam..

Dah lama menyepi..again & again..always like that kan? hehe..so, buat masa ni, sementara tunggu flow tengah running, so, bleh la mengarang serba sket apa yang patut tentang update terkini..life macam biasa..still dok berjauhan dengan suami dan masih blom ada tanda2 pregnant..insyaAllah..dengan izin-Nya..saya hanya mampu berserah, berdoa, berusaha dan tawakal...

Baru2 ni, saya dan jugak husband balik Sarawak..kami deal macam tu..kalau tahun tu beraya kat sebelah saya di Perlis tu, so kami akan balik Sarawak sekejap di bulan puasa..janji, setiap tahun kena la balik sana at least sekali..tapi saya ingat nak balik dengan lebih kerap la lepas ni..Airasia kan selalu buat promo..kesian plak kat suami..dia cuma leh balik sana sekali je setahun..huhu..dah la tak lama pun..kami cuma balik 3ari jer..macam tak fair kan..uhuk3x..takpe2..kita akan perbetulkan keadaan tu k..dan mudah2han rezeki kita dimurahkan supaya setiap kali balik sana, kita dapat belanja sanak sedara dengan sebaik2nya.. ^_^ Yelah kan, jarang2 dapat balik..sekali sekala apa salah nya..

Hermm..tahun ni tema warna baju raya kami ialah warna merah..haha..i loike..merah makngah gitu..Zaidi setuju jer lah..nasib badan..saya tak terpikir pun nak warna merah..tapi kebetulan baju tu menarik perhatian saya..so, saya pun rembat lah..haha..

Puasa tahun ni, saya tak jejak kan lagi kaki ke bazar Ramadhan Bayan Baru tu yang sepatutnya menjadi tempat wajib saya pergi pada tahun2 lepas. hehee..ntah kenapa tak terasa pun nak pergi..lagi pun adik saya dah jadi suriumah sepenuh masa..dia yang dok masak di rumah..ngeh2..ngelat sungguh saya nih..balik Sarawak baru2 ni pun saya tak masak pape pun..saya ni selalu amik port yang tolong sket2 tu jer..macam potong buah ke, hidang ke, basuh pinggan ke, haa..tu muka saya ni la yang buat..kekke..bukan apa, bila dah bukan dapur kita, saya jadi macam kekok.macam takleh nk perform sebaik2nya..eceh..alasan.. =p yang sebenarnya pemalas..owh NO..NO..bukan pemalas yea..saya jadi macam tu sebab 1. keluarga Zaidi ni besar, saya tak reti nak masak untuk ramai kepala..selalu masak untuk 5org jer max.. 2. sebab dorang tak makan pedas2..kalu saya masak, confirm saya suka buat pedas2.. 3. sebab selera dorang kadang2 tak sama dengan selera orang semenanjung..dorang makan rebus2, bakar2, panggang2..saya plak, ni diaa..goreng ciang chiang..haha..so, tu adalah antara excuse yang saya rasa relevan dengan situasi..keh3x.. =D dorang nak kata apa pun kata lah..saya dah memang jarang memasak..tambahan plak Zaidi dan saya tak duduk sebumbung..so, lagi2 lah kurang saya memasak..kalu untuk saya makan, owh, senang ajer..buat sup sayur ke, nasi goreng ke, simple2 jer..tapi, mana bleh masak macam tu kat family mertua..huhuu..at least kena la masak yang special2 sket..dah la lama tak asah skill memasak..so, memang lagi hancusss la jawab nya..saya tak nak amik risiko tu..haihh..apa nak jadi la Ruzanna ni oii..huhuu..bila nak berubah..?? agak2 raya tahun depan kat Sarawak, leh buat 1 dish tak untuk jamu tetamu yang bertandang ke umah?? well..well..well..we will see.. =D

Finally, just nak wish Selamat Menjalani Ibadah Puasa..saya tahun ni azam nak lebih kerap gi buat solat terawih..dan alhamdulillah..memang kerap berbanding tahun lepas..alhamdulillah..lagi pun, masjid depan umah jer kan..memang ralat la kalu tak pergi..huhuu..cuti dah apply..seminggu direct..yahooo...!!! tahun ni jugak saya ada jual kuih raya..just starting jer..tu pun dah last minute baru decide..sebab adik saya kan dah tak kerja..so, dia nak cari duit lebih sket..so, saya pun ON jer lah..takde hal..sebab memang dah lama plan nak try niaga kuih raya ni..tahun ni baru lah ter realisasi impian kami..insyaAllah tahun depan akan buat lagi..jika keadaan mengizinkan..amin..amin..insyaAllah..yang buruk datang dari ku, yang baik semua datang dari Allah..Wallahu'alam.. ^_^

No comments:

Post a Comment