Monday, January 13, 2014

Corat Coret..

As-salam...

Ni dah masuk minggu ke3 saya dah tak bekerja..hihii..minggu pertama tak sempat nak buat apa sebab demam..minggu ke2 gi jalan2 Sabah..so, di minggu ke3 ni saya akan aktif balik membaking..ada beberapa order yang saya terpaksa postpone dek kerana keadaan tak mengizinkan..kesihatan dan jugak vacation..

Perasaan bila dah tak bekerja ni memang lain sket lah..penah sekali tu saya rasa boring sangat..rasa rindunya nak kerja..tapi bila di fikirkan balik, maybe sebab gara2 saya tak biasa lagi dengan keadaan ni..yelah..selalu rutin harian kan pergi keja balik kerja..cukup bulan, gaji masuk..sekarang ni takde lagi dah..semua dah berubah..lepas Subuh, tido balik, bangun pukul 9..hihi..lepas bfast, tengok tv, cuci baju, hmmm...apa lagi yang nak di buat kan? Hihii..nasib baik dalam tempoh ni berat badan maintain lagi..bukan apa, saya penah lepak umah sebulan masa saya nak jump company dulu..korang nak tahu, dalam tempoh tu berat saya naik 3kg..percaya atau tidak?? Percayalah kerana itulah kenyataan..sob3x..mau tak nyer, duduk kat umah kan aktiviti nyer makan tido makan tido jer..tapi kali ni saya taknak dah peristiwa itu berulang kembali..ngeri kot..dah la sekarang dah tembam..kalu naik lagi macam tu, saya taktau nak cakap apa lagi laa..huhu..so far, since kawen, berat saya paling max naik 13kg..so, dok naik turun naik turun dalam angka tu jer lah..kalu turun pun, 3kg jer..lepas tu naik balik..haishhh...tension2..

Stok Herbalife ada lagi tu kat dapur..saya ingat nak maintain disiplin habiskan stok yang ada tu before pi KL..insyaAllah..jogging?? Tak pernah lagi pi jogging kat taman rumah ni sejak resign ari tu...plan memang nak pergi setiap ari..tapi hampeh..tengok la lepas ni macamana..haha..kena semangat lebih sket..baru la boleh berjaya.. =D

Oklah kawan2..nanti saya sembang lagi k..nak pergi siap2 dah ni..sebab kejap lagi nak kuar jumpa kawan pulak..daa..


No comments:

Post a Comment