Friday, January 3, 2014

DeMaM TeRuK..

Assalamualaikum...

Entry pertama untuk tahun 2014..wahh..apa azam baru kawan2? Saya ni, tahun ni adalah tahun yang sangat2 mencabar bagi saya..sebab saya dah tak bekerja..jeng3x.. =)

So far, blom ada apa2 plan dalam jangka waktu terdekat ni..keje baru pun blom dapat lagi, so..lepak2  je la kat umah dulu..

Ari pertama saya di rumah, saya dah demam teruk..actually, since balik dari KL..maybe kena hujan malam tu..then saya plak pakai jubah seluar jer..so, sejuk plak dalam bas..kalu pakai jeans kan macam tebal la sket kan..so, Isnin lepas which was supposed my last day, saya tak dapat masuk ofis..badan sejuk..panas..kepala sakit..muntah2..then just text member suruh bagitau manager yang saya demam teruk..lepas tu terus saya lelap..hp saya silent kan supaya tiada gangguan..

Sedar2, dah pukul 10.45..tergagau2 cari hp..ada miss call dan sms dari manager..dia suruh masuk ofis jugak ari tu dan pulangkan laptop dan badge Intel seperti yang dijanjikan bila saya dah pulih sket..alhamdulillah..badan rasa kebah sket dengan panadol yang adik bagi..saya gagahkan mandi walaupun kepala pinar2 lagi..pendek kata, memang tak larat sebenarnya..tapi kena gagahkan jugak ke ofis..saya masuk ofis dalam pukul 1..lepas makan bubur adik saya buatkan..then, lepas pack2 barang, kemas2 meja, terus gi pg12 hantar laptop..masa tu badan dah terasa nak lemah balik dah..tekak rasa nak muntah..saya terus singgah klinik..dapat la mc..patut 2ari doc nak bagi mc..tapi buat apa dah kan..esok nyer mana saya perlu masuk keja lagi dah..hihi..sampai2 umah, terus bluekkkk...ya Allah..lemahnya rasa badan..

Malam tu saya demam teruk..adik tolong letak kan air atas kepala..bagi kurang sket panas dan sakit di kepala..memang selimut sampai 3..stokin pun pakai 3..sweater 2..saya memang sejuk malam tu..di tambah dengan pening..memang seksa..saya paling tak suka demam yang macam ni..huhu..tapi dah Allah nak bagi, saya terpaksa terima..ni baru demam teruk..bukan Allah uji dengan ujian2 yang dasyat lagi..huhu..esok nyer demam saya masih blom kebah..habis dos, demam balik..adik ipar saya buat kan air santan+asam jawa sebagai air mandian..petua bagi sejuk badan..alhamdulillah...malam tu saya rasa macam ok sket..tak perlu letak air banyak2 atas kepala dah..cuma saya sakit urat2 kepala yang macam masuk angin tu..saya andaikan sendiri je sebab dok terpikir kenapa sakit sangat..huhu..so saya slowly urut urat2 tu dengan hujung2 jari saya kat semua tempat yang saya rasa sakit tu..alhamdulillah..ia berkesan..tak perlu urut lama2 pun..just tekan2 ikut kemahuan dan kelegaan kita ja dah cukup..malam tu saya tido nyenyak..esok dan lusa nyer, baru la demam saya beransur pulih..alhamdulillah...syukur..seksanya demam macam tu..tak laratttt...

K kawan2..nanti saya sambung lagi pasal persiapan nak ke Sabah eh..saya nak gi makan jap..lapar..adik masak tomyam..my fav..yeayyy!!!

No comments:

Post a Comment