Monday, November 24, 2014

Sembelit masa dalam pantang

Assalam..

Seksanya rasa sembelit di kala dalam pantang..huhu..saya dah makan sayur..ada makan ubat sembelit..tapi kenapa still sembelit jugak..setiap kali nak berak, mesti saya jadi risau..kalau dulu2 saya cukup suka kalu berak..sebab nanti rasa ringan ja badan..perut pun kempis..tapi semasa dalam pantang ni sangat2 takut dan menyeksakan..huhu..

Selalunya saya akan membuang 2hari sekali sejak dalam pantang ni..kalau normal nyer saya memang takde masalah sembelit..setiap ari saya membuang..huhu..jarang2 la nak ada taik keras ni..huhu..maaf kalu bahasa agak menjijikkan..huhu..

Macam tadi saya nak membuang..taik taknak kuar2 jugak..at last darah yang kuar..darah merah..dan saya pasti bukan darah nifas saya sebab darah nifas dah nak habis dan color coklat2 bukan merah terang macam tu..huhu..terus saya stop..risaunya saya..kalau stakat dinding usus luka gara2 bergeser dengan taik keras tu takpe..jangan atas sebab2 lain..huhu..ya Allah, bantulah hambaMu ini..huhu..

Semalam Zaidi email..dia cakap dia tak dapat balik lagi ari ni walaupun keja dah settle..sebab bot takde yang nak ke darat..ari selasa je ada heli..so terpaksa la saya bersabar lagi 1 hari ari ni..huhu..nanti bila dah balik KL, saya nak suh Zaidi beli buah oren dan epal kat saya..kot3 leh membantu masalah saya ni..huhu..khamis ni baru balik KL sebab rabu ni Zaidi nak g amik mykid Zill kejap..so saya ikut je lah walaupun nak ikutkan saya dah yak sabar nak balik dah..huhu..kat sana toilet jenis duduk..so selesa la sket..kat sini toilet cangkung..tapi dalam pantang ni saya duduk bersimpuh kat lantai tu..haihhh..susah beb..terpaksa..huhu..seriau lagi nak duduk mencangkung..

Risau2 pun tadi saya selamber je teran2..sakali adik saya cakap mana bleh teran kuat2..takut rahim jatuh plak..haishhh..risau terus saya dengar..huhu..pendek kata, time pantang ni adalah time yang paling saya tak suka..yelah, dengan takleh makan itu ini..tak leh kuar umah..huhhuu..tak beshhh...tapi takpe..tinggal lagi 17hari lagi je nak habis tempoh berpantang ni..tak lama dah..tambahan plak sambung berpantang kat KL ngan adik saya..should be ok dan insyaAllah masa berjalan dengan cepat..dengan suami sentiasa ada hari2..hehe..suka.. :'D

Oklah kawan2..sampai sini dulu..hope masalah saya ni tak serius mana..dan dapat di selesaikan secepat mungkin..huhu..wassalam..

3 comments:

  1. Salam Anna... minum air banyak2 ye... insya Allah kurang la sembelit tu :)

    salam perkenalan :)

    ReplyDelete
  2. Salam wafee..tq sesgt... :'D salam perkenalan jgk.. :)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete