Sunday, November 16, 2014

Keresahan hati

Assalam..

Ari ni ari ahad dah..ada lagi 6ari lagi baru la suami ku akan balik..ya Allah..seksanya rasa..takde siapa yang tahu..kenapa bila saya update status kat fb, yang bagi saya takde terlintas langsung nak tuju kat family sarawak tapi macam tu yang dorang pikir?

Saya dah taktau nak luah kat mana so saya luahkan kat sini je lah...huuhu..1st dulu saya post cakap rindunya semenanjung..rindu kat tok dan family..tak sabar nak balik tunjuk baby kat family sana plak..so apa point yang nampak macam saya nak cakap saya tak suka duduk sini?? Pelik betul la pemikiran dorang..salah ke saya rindu kat family saya..salah ke saya rindu kat tempat tinggal saya..saya tak biasa duduk kat sini kat tempat orang..menumpang rumah orang lama2..walaupun ni bukan rumah orang lain, rumah kak ipar saya je tapi saya tetap tak selesa..kenapa saya je yang harus dipersalahkan..bagi saya semua common kot..tak ramai orang selesa duduk dengan keluarga mertua atau husband..kan? Husband saya pun macam tu jugak..akan rasa kekok kalu duduk lama2 ngan family saya..so apa point nak tuding jari kat saya seorang?

Hanya sebab saya je yang menghadapinya sekarang dan tak mungkin suami saya bakal hadapi situasi macam ni so jangan lah salah kan saya je..cuba fikir kalau berada di tempat saya..sedih betul hati saya bila semua orang nampak macam saya ni jahat and teruk..siap dorang soal kan balik kat saya kalau dah tak suka duduk sarawak kenapa kawen dengan orang sarawak..sedihnyaaaa...bukan macam tu maksud saya..huhu.. T_T

Gara2 semua ni banyak kali dah berselisih paham dengan kak ipar dan family kat sini..sebab tulah saya tak nak lama2 lagi dudik sini..family saya pun dah suruh saya balik jugak..sebab lagi lama kat sini lagi menyusahkan dorang..dah 2 bulan saya duduk sini..saya tau saya pun bukan lah perfect sangat..saya tak mintak semua orang suka saya..sebab saya tau lumrah kehidupan memang tak semua orang selesa dan suka kita..saya jugak tak pernah paksa sapa2 suka saya..benda ni tak pelik bagi saya..sebab dah memang lumrah kehidupan..saya hanya perlu bersabar tunggu husband saya balik ahad ni..jangan lah di tambah2 lagi masa tu sebab saya dah rasa rimas duduk sini..bukan rimas sebab orang kat sini tak baik..tapi ada 1 perasaan rimas yang saya sendiri taktau kenapa dan apa puncanya..huhu..banyak gangguan kot..so baiklah saya balik dan berada dipangkuan suami tercinta..huhu..

K lah..baby dah bangun..nanti sambung lagi

No comments:

Post a Comment