Friday, October 24, 2014

38weeks of pregnancy

Assalamualaikum...Salam Maalhijrah buat semua... :)

Ari ni genap 38weeks my pregnancy..saya dah tak sabar tunggu kelahiran baby sulung saya ni..sesungguhnya saya berdoa agar segalanya dipermudahkan oleh Allah..amin..amin.. :)

Setiap malam baby ku ini la yang menemani tidur ku..yela, papa dia takde kat sini..petang ni baru papa dia nak balik dari KL..yeayyy!! Happy nyaaaa...setiap malam tak sah kalu tak ulang alik pi toilet kencing..paling tak pun sekali..paling banyak 3x..dan kebanyakannya 2x..hohoho..itu lah pengalaman yang takkan saya lupa sepanjang pregnant ni..

Semalam saya buat layer cheese cake..kek yang di layer2 dengan biskut cheese berlapiskan cream cheese..nyummehhh..selalu saya akan aim kek ni setiap kali balik beraya kat sarawak..kek lapis beraneka jenis ada jugak..tapi layer cheese cake ni betul2 menarik minat tekak saya ni..lemak2 cream cheese dia, perhhh..memang marvelous..hehe..so semalam saya mintak Zurina, anak sedara yang muda setahun dari saya ni bawak saya gi beli bahan2 dan balik rumah terus buat..punya la tak sabar nak makan, saya simpan kek tu kat tempat frozen selama 2jam..nak bagi cepat beku..lepas tu, pukul 9.45malam dah ajak Zurina potong kek sebab dah tak sabar2 nak makan tak sempat tunggu esok..tu lah pe'el time pregnant ni..tak menyempat2 nak makan kalu benda tu memang teringin sangat..hehe..meh nak share picture potongan kek tu..

Oklah..sampai sini dulu ngomelan saya..pendek kata saya nak makan apa yang tekak ni teringin siap2 sebelum kena pantang lama..hihi..nanti nak ajak Zaidi bawak pi makan mee kolok lak..lepas tu takde apa dah kot yang teringin..melainkan aiskrim..tapi saya batuk..takleh dilayan sangat...huhu..sedih.. :(

Ni pun nak sesema..ya Allah..tolong la jangan bagi melarat..sebab nanti saya nak menyusu baby..amin amin..k kawan2..wassalam.. :D

No comments:

Post a Comment