Thursday, October 16, 2014

Pindah rumah lain plak.. :D

Assalamualaikum.. :)

Sekarang saya ada kat rumah kakak ipar yang lain lak..ni la rumah yang sepatutnya saya duduk masa dalam pantang nanti..plan asal saya akan ke sini bila dah balik dari bersalin di hospital..tapi memandangkan saya segan duduk kat rumah biras saya lama2 so saya pindah awal..sempat la duduk kat sana sebulan..

Saya pindah sini 2ari yang lepas..dah 2 malam dah kat sini..syukur alhamdulillah semua ok..bilik tido pun ada tv..syiokkk..maybe sebagai persediaan masa dalam pantang nanti kot..kan tak boleh nak jalan2 sangat..kena duduk dalam bilik je..so dorang pun letak la tv kat bilik ni jugak supaya saya tak boring..wahh..terharu tau.. :'D

Cuma 1 je la yang saya rasa terseksa..2ari kat sini saya asyik dok buang air besar yang keras..sembelit..toilet lak jenis cangkung..biasa la umah2 kat kampung memang jenis cangkung kan..ya Allah, seksanya..sedih... :'( bila nak bangun diri balik terketar2 kaki saya nak diri..mau tak nyer, perut dah makin memboyot..terpaksa cangkung lama2..mau nyer tak lenguh kaki2..ya Allah, cepat la masa berlalu..semoga dipermudahkan segala urusan..amin..huhu..baby, baby nak kuar bila ni? Esok dah genap 37weeks..mama dah tak sabar nak jumpa ni..alhamdulillah.. :'D

Kak Ya ialah nama kakak ipar saya ni..dia memang dok amik upah menjahit..semalam saya dok belek cara2 dia potong kain..tapi terlepas lak cara2 dia ukur tu..syok tengok tapi memang rumit..perlukan kesabaran yang tinggi..patut la Zaidi cakap susah dari buat kek..memang pun bagi saya..baik saya main ngan tepung lagi bes..deco2 kek camtu..hehhe..

Tanda2 nak bersalin tu macam takde lagi..cuma bila tdo tu susah nak pusing2 badan..rasa sakit kat bawah tu..tapi masa tdo je..masa siang ok..cuma kalu duduk lama2 time makan ke baru la terasa sket bila bangun tu..jalan pun terbongkok2..huhu...tambahan sekarang saya batuk la plak..memang la seksa.kakak suruh saya pantang minum ais sebab kalu batuk time nak bersalin nnti macam terganggu sket proses nak push..ntah la..maybe kot..tapi semalam baru je saya hentam makan aiskrim asam boi sebab dah tak tahan sangat dah..kak Ya plak cakap maybe saya akan batuk sampai bersalin..lagi la saya risau kempunan..dah la nanti lepas pantang tak leh nak minum ais dalam jangka masa yang lama..huhu..

Oklah..sampai sini dulu k..mata tiba2 ngantuk la plak..huhu..nanti saya sembang2 lagi k..see ya!!


No comments:

Post a Comment