Wednesday, October 22, 2014

Checkup 37w4d at KPJ

Assalamualaikum...Happy Deepavali untuk semua kawan2 yang menyambutnya.. =D

Last monday saya pergi checkup lagi kat kpj..minggu ni dah start gi checkup setiap minggu..masa tu saya dah 37w4d..tak lama dah..yeayy..!! Alhamdulillah result hb saya ok..dalam range normal lagi so tak perlu lah saya risau..bp saya pun ok..cuma saya batuk jer..dah mintak ubat batuk kat doktor..suppose dah nak baik..tapi hentam p makan aiskrim asam boi plak...sebab..sebab..sebab..next week dah kena berpantang..heheee.. ;)

Semua ni disebabkan doktor tu advice, kalu saya nak try beranak secara normal, next week is the best time..sebabnya size kepala baby saya besar 2minggu dari usianya..dia tak berani bagi jaminan saya leh push kalu nak tunggu sampai baby ni sendiri yang nak kuar..saya pun tak berani nak amik risiko tu..huhu..

Jadi, isnin depan saya gi checkup dulu macam biasa, dia akan tengok pelviks dan berat baby semua, lepas tu ari selasa pagi saya dah leh admit dan dia akan induce saya dah..huhuu..doa2 kan semoga semuanya dipermudahkan k..masa saya dengar tu, saya dalam keadaan happy+nervous..lepas2 checkup tu terus saya whatsapp Zaidi suruh dia balik jugak2 weekend ni..sebab saya nak dia ada di sisi saya next week tu..kalu nak ikutkan dia kena naik offshore sabtu ni..tapi saya tak bagi..tak kira..tak kira..saya lebih penting jugak dari segala2nya..hehe.. :'D
Pastu dia pun cakap ok2 nanti dia arrange..nasib baik bole settle..fhewww..lega dah 1 hal..benda yang paling2 saya risau sebelum ni..takut2 Zaidi tak sempat balik menemani saya masa bersalin..akhirnya Allah permudahkan jugak..alhamdulillah.. =D

Kawan2 cakap induce lagi sakit daripada naturally baby tu nak kuar..sebab kita macam paksa baby tu kuar..kesian kat baby mama..dia tengah syok2 lagi dok dalam perut mama ni skali dah kena paksa kuar..huhu..mama mintak maaf yea sayang..mama harap baby pun tak sabar2 nak jumpa mama dan papa..ok?? Sebab kami pun tak sabar nak jumpa baby..hee.. :')

Saya redha kalu betul memang sakit dari naturally..saya harap Allah bantu saya bagi kekuatan dekat saya supaya saya leh hadapinya dengan baik..insyaAllah..amin..amin..kakak saya kata haa, tido puas2, makan puas2, lepas ni takleh nak enjoy2 dah..hehe..lawak ja..baiklah2...yang paling saya suka, harap2 saya leh balik KL awal sket..dah tak sabar nak balik sana..huhu..

K lah, nanti saya update lagi k..maybe selepas selamat semuanya..insyaAllah..stay tune k..wassalam.. :)

No comments:

Post a Comment