Friday, October 10, 2014

Lagi 28 hari...dupdap2..

Assalamualaikum...dan Salam Jumaat.. :)

Ari ni dah 10.10.2014..due saya ialah pada 7.11.2014..bersamaan dengan ari Jumaat jugak..so, tinggal 28 ari je lagi before due..berdebar2 lak rasa di hati ini..memang ari2 saya tunggu tanda2 kelahiran tu terjadi kat diri saya ni tapi takde..yang ada pun cuma saya kuat terkentut dan jugak buang air besar dan kecil..dalam sehari tu ada la 2 atau 3 kali jugak membuang..yang tu je yang buat saya pelik sket..sebab selama ni kalu nak membuang pun cuma sehari sekali je..takpe la, bagi saya lagi bagus..leh la kurang sket berat badan nih..kikii..

Bila saya tengok badan saya kat cermin dari arah sisi, saya tengok perut tak turun ke bawah lagi..so instinct saya ni macam kuat mengatakan yang baby saya akan kuar pada w40++..ntah la, dia selesa kot duduk dalam perut saya ni..huhu..baby, baby cepat la keluar..mama dan papa dah tak sabar nak tengok baby ni..huhu..sejak minggu lepas, saya rajin jalan2 kaki kat depan umah biras saya ni..buat pusingan keliling surau..semalam saya jalan kaki hampir sejam..dalam 53min macam tu..seronok sangat walaupun keletihan..huhu..saya just follow mana2 petua yang membolehkan kita cepat bersalin jer..salah 1 sebab ialah kepala baby saya berukuran 2minggu besar dari usia kandungan..jadi doktor ada la cakap, kalu baby nak kuar w37 or w38 lagi bagus..tapi malangnya tanda2 macam baby nak kuar tu takde.. T_T

Size kepala je besar..badan semua normal..dan jugak simptom ni pun normal sebab doktor dah check semua ok kata nya..normal..cuma doktor risau saya tak larat nak push je..tapi katanya ada je yang boleh push..so, saya mengharapkan tenaga yang cukup nanti supaya saya boleh push dengan jayanya..huhu..itu je yang merisaukan saya..sebab2 lain takde..alhamdulillah sepanjang pregnant ni Allah bagi saya kesihatan yang cukup baik..saya takde batuk2, selsema atau demam..alah pun tak teruk..sebab tu la saya kurang sket layanan dari suami..erk?? Yeke?? Takde lah..Zaidi tak berapa prihatin sangat la dengan saya sebab saya ni kalu koranga tengok macam cergas jer..macam tak macam orang ngandung..semua benda still leh buat lagi macam biasa..muntah2 pun takde..cuma masa awal2 pregnant je saya tak lalu nak jamah pape selain dari buah2han je..huhu..tu pun tak lama..lepas dah cecah 4bulan dah berselera semula..hee..

Kalu nak diikutkan hati ni, saya nak di saat2 akhir saya preggy ni ada suami di sisi..tapi apa kan daya..takdir dah menentukan segalanya..saya terpaksa akur..insyaAllah kalu ada rezeki anak ke2, kami akan cuba ikhtiar sendiri kat KL je..nanti saya belajar sket2 apa yang patut dibuat masa dalam pantang tu..kali ni kan macam 1st time..susah sket lah nak manage sendiri2..sebab takde experience langsung..

Wahhhh...hujan lebatnya..sejak akhir2 ni hujan je setiap ari..alhamdulillah..hujan rahmat..oklah kawan2, sampai sini dulu bebelan dan celoteh saya..nanti ada masa saya update lagi k..

#Isnin ni next check-up..tak sabar..lepas tu baru start setiap minggu kena buat follow up..semoga dipermudahkan segalanya..amin..

No comments:

Post a Comment