Monday, October 13, 2014

Hidup tak selalunya indah.. :(

Assalamualaikum..

Di kala ini, saya tengah bersedih..sayu je rasa hati mengenangkan kalu2 suami saya takde di sisi tat kala saya ingin melahirkan anak sulung kami ni nanti..huhuuu~~~

Baru kejap tadi dia bagitau yang trip naik offshore yang sepatutnya esok tu terpaksa di tunda gara2 tempat tinggal yang tak mencukupi..sedihnya rasa..bagi saya, biarlah settle siap2 sekarang sementara saya baru nak masuk w37 minggu ni..kalu di postpone lagi macamana..dah la kalu dia kat tengah laut tu bukannya dapat contact pun..huhu.. :'(

Alih2 nanti dia turun je darat dapat berita saya dah bersalin..owh tidakkkkkk..taknak perkara ni terjadi..kalu boleh saya nak dia ada di sisi saya..pegang erat tangan saya di kala saya berlawan antara hidup atau mati tu..saya nak dia bagi kata2 semangat kat saya..saya nak dia yang azan kan untuk anak kami tu..saya nak dia ada..dah la sekarang pun saya terpaksa duduk berjauhan dari dia..saya sedih...kadang2 saya pikir kenapa macam ni..huhu..checkup pun pergi berteman kan biras..sedangkan kalu boleh saya nak suami saya yang temankan..tu memang impian saya..tapi semuanya hanya tinggal impian..dalam hidup ni saya banyak berdikari..ntah kenapa saya takde kesempatan nak bermanja dan di manja..huhu..tapi dah itu takdir saya..huhu.. :'(

Saya nak doktor melayu Islam yang sambut anak saya..sebab tu saya pilih Pusat Perubatan Islam Azzahrah..tapi at last saya dapat doktor cina perempuan..tu pun buat saya sedih..saya tau bagi ibu2 yang melahirkan, akan terhapus dosa2 nya seperti dia dilahirkan jugak..sebab tu saya bersyukur saya ditakdirkan dapat merasa mengandung dan melahirkan sebab saya nak sucikan dosa2 saya ni..tapi nasib tak menyebelahi saya jugak..yelah, bila dah doktor cina perempuan yang sambut baby, aurat kita macamana..?? Dosa dah ada di situ..huhu..sedihnyaaa...kan best kalu mak saya ada lagi..tak perlulah saya bersusah payah macam ni..merantau jauh tinggalkan husband..huhu..malam2 tido sorang3..sakit belakang semua pun tanggung sendiri..huhu..

Suami saya bukan seorang yang romantik..tambahan pulak lelaki mana la paham apa yang perempuan rasa..dorang ni hati kering orang cakap..takde sense langsing bab2 emosi ni..huhu..sabar je la..kalu yang dapat laki yang romantik dan caring kebaboom tu bersyukur lah yea..huhu..ith lah ragam kehidupan...bila laki romantik, kadang2 dapat wife yang jenis tak suka romantik3 ni..rimas bagi dia..selalu macam tu tau..huhu..kalu dapat yang match tu memang saya dapat rasa kan betapa bahagianya hati pasangan tu..huhu..kita tak boleh ubah sikap seseorang..so kita hanya boleh trima je lah..huhu..anggap tu pemberian Allah buat kita..suka tak suka kena trima..sebab kita jer yang rasa tak ok..sedangkan itu lah yang terbaik buat kita sebenarnya..huhu..muhasabah diri jap.. (-_-")

Kejap lagi checkup lagi kat kpj..ari ni nak kena amik darah lak..semoga semua result ok jer san condition baby pun ok sihat semuanya.huhu..tak sabar ni tunggu time tu..hee.. :'D

Oklah kawan2, sampai sini dulu..dah luah2 kat sini baru rasa lega sket hati ni walaupun masih sedih..biar lah apa pun yang terjadi..saya terpaksa tabah jugak hadapi..tak leh nak buat apa..huhu..kita hanya boleh merancang..Tuhan saja yang sebaik2 perancang..doa yang baik2 semoga diperkenankan segalanya..amin..huhu..

No comments:

Post a Comment