Saturday, October 11, 2014

Ragam di kala preggy..

Assalamualaikum.. :)

Bersua kita lagi di alam maya ni..hehe..lately ni terasa rajin nak menghapdet blog ni..taktau kenapa..maybe untuk mengisi masa lapang dan jugak menghilangkan rasa boring ni..huhu..

Saya rajin dok blog walking ke blog2 yang mengongsikan experience2 dorang time nak bersalin..dan ada jugak yang saya tanya pada kawan2, sedara mara dan adik beradik saya..yelah dulu masa dorang bercerita experience dorang tu mana la kita nak dengar or ingat sangat..kita pun masih blom pregnant lagi masa tu..skang bila dah mengalaminya sendiri baru lah terkial2 tanya2 orang balik..hehe..seperti yang kita sedia maklum, setiap orang mengalami pengalaman yang berbeza2...itu yang buat saya lagi cemas menanti apakah situasi yang akan saya hadapi kelak..huhu..so far saya memang masih tenang..tak pikir jauh2 sangat..

Ok, meh saya nak share sket tentang pembawakan saya selama ngandung anak pertama ni..

Kalu bab makan:-
Memang saya takde la cerewet sangat mengidam yang pelik2 or macam2 sangat..saya jenis yang simple jer..makanan yang mudah di cari..cuma kadang2 tu je mahal sket..macam saya nak makan pizza hut, seoul garden, ikea punya meatball, hah..yang paling saya hantu sekali ialah kek coklat indulgance secret recipe tu..hehe..kek icing pun sama..kalau buah pulak, saya suka makan buah tembikai, buah mempelam water lily, anggur merah, manggis, mata kucing dan jugak pisang..hehe..aiskrim pun saya suka saaaaaangatttt2...tekak ni memang nak benda sejuk2 jer..hee..tapi sejak balik sarawak ni saya dah tak leh nak memilih sangat makan2 ni semua..dulu saya suka bihun sup kat uniten tu dengan kuih koci dia..sedap..dan jugak pasemboq mamak dekat ofis Zaidi..memang marvelous..pedas dan cukup rasa..hehe..also char keoy teow..kami ber2 sanggup berjalan malam2 hanya semata2 mencari char koey teow yang sedap..hehe..

Perangai :-
Saya jenis yang cepat nangis dan emo..kuat jeles..kalu saya tak mengandung pun dah memang macam ni..tapi time ngandung ni lagi teruk..makin menjadi2 ragamnya..huhu..pantang Zaidi salah sket, or tertinggi suara sket, ngalir la airmata ni..kalu tengok Zaidi dok wassap ngan kawan perempuan sekerja dia pun saya jadi jeles dan tuduh dia macam2..sedangkan dorang sah2 discuss pasal keje je kot..huhu..saya suka pikir yang negatif je sepanjang mengandung ni..tak baik untuk baby kan?? Tapi nak buat macamana..itu lah saya time saya preggy ni..masa awal2 kena duduk Sarawak dan Zaidi dah balik KL lagi teruk saya nangis..berkuring dalam bilik nangis teresak2..nak balik KL..nak balik KL..huhuu..tragis betul tau tak..pastu saya ni memang kuat jalan2..memang tak leh duduk umah..kena p jalan3..kalu orang tak bawak mula la saya sedih gilosss..saya boring kot dok umah..dah la tak keja..weekdays dah memang terperap dalam umah..so weken la saya nak orang bawak saya jalan2..kalu tak dapat tu memang saya akan ngajuk..huhu..kalu kat KL memang saya akan ajak Zaidi kuar jalan2 punya..jalan sampai lenguh kaki..malam2 p uptown cuci mata tengok2 barang..saya ni bukan kaki shopping pun..tapi suka berjalan je..hehe..

Saya memang tak sabar2 nak balik KL nak jumpa Zaidi ari2 macam dulu2 tu..saya tak suka life macam sekarang duduk berjauhan macam ni..sedih sangat..dah la lama lagi tu nak balik..sekarang baru sebulan saya kat sini..due date lagi sebulan jugak..kalu baby saya tak nak kuar awal, dah jadi 2bulan dah..lepas tu berpantang sebulan setengah plak..dah jadi 3bulan setengah..pastu Zaidi nak baby betul2 bleh naik flght dan semua dah settle baru leh balik KL..saya dah buntu pikir bila leh balik kalu macam ni..sebab Zaidi plan nak buat aqiqah skali kat sini..dan Zaidi budget nak tunggu bonus dia yang ntah bila baru nak dapat tu..bos dia cakap awal tahun depan..tapi kalu bos dia dok lengah2 kan naya saya kena duduk lama lagi kat sini..owh no..saya kalu boleh nak balik KL awal bulan 1 atau tengah bulan 1..taknak delay2 dah..kalu tengah bulan 1 tu pun dah menandakan saya dah duduk sini 4bulan..kalu drag lagi time tu mau nak masuk 5bulan kat sini..saya tak sanggup..tak sanggup nak nyusahkan orang2 kat sini..tak sanggup nak duduk jauh2 dari Zaidi..memang taknak..huhu.. :(

Semoga segala urusan saya dipermudahkan..baby yang dilahirkan nanti sihat selamat semuanya..termasuk mama dia ni..amin..amin..ok lah tu je yang saya nak share ari ni..esok plak saya borak3 lagi eh..hee..Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment