Monday, October 7, 2013

7 October YaNg SePi..

As-salam..

Tadi lepas balik dari keja, saya singgah jap kedai yang menjual bahan2 buat kek..niat di hati nak tengok2 and survey barang2@peralatan2 untuk buat decoration kek..ntah la..gian betul saya nih..peralatan2 untuk mendeco kek actually ada kat my husband kat KL..sebab ari tu saya gi KL naik bas..so, susah sket nak berangkut2 banyak2 barang tu..tambahan pula saya ada beli sekali turning table tu..semua tu saya pesan sekali harung kat kakcik aka tok guru saya..

Hmm..tadi saya try cari benda yang masih tak cukup..umpamanya, paku untuk buat bunga, nozzle untuk buat bunga dalam size yang berbeza dan jugak bahan2 lain seperti tepung, gula, krimwell, pewarna dan jugak piping bag..saya plan macam nak buat sebiji kek yang di deco khas sempena raya haji ni..tapi taktau sempat ke tak..En Husband semangat betul..dia siap suruh bawak balik oven ke rumah tok..kiki.actually bukan dia yang semangat sangat..tapi dek kerana nak melayan karenah wife dia yang tak habis2 dok cakap addict to do decoration cake..addict to do cake..haihh..nak taknak terpaksa la dia melayan...hee..

Balik2 umah, buat kuih samprit lak..sambil buat, sambil tengok tv cite i love u Mr Arrogant..hee..lama2 layan, macam bes gak la cite ni..so far, dah buat 2jenis kuih..badam 2 adunan, samprit 1 adunan..taktau la samada esok nak buat lagi ke tak..sebab esok dah start bizi kat opis..haihh..tu pun 1 hal..bila nak reda pun taktau..dah 2bulan berlalu..sesak gak la nafas ni..rimas ja rasa..huhu..kalu la dapat berhenti keja dan focus pada bisnes bakery ni kan best..huhuu...tapi, blom masanya lagi..sob3x..harap saya tabah hadapinya..Amin...

K lah kawan2..dah lewat ni..nak kena titon dah..til next update..Wassalam.. ^_^

No comments:

Post a Comment