Tuesday, October 8, 2013

CuBa AtASi StReSs

As-salam..

Sekarang dah jadi tabiat..sebelum tido mesti nak update blog..hee..saje nak share apa yang berlaku dalam hidup saya pada hari tersebut..

Ermm..pagi tadi ntah kenapa rasa malas sgt nak gi keja bila terbayangkan ari ni dah start bizi balik..haihh..ni la kehidupan..hidup penuh cabaran dan dugaan..semua orang ada masalah..tapi tak semua orang pandai atasinya..kadang2, ada sesetengah individu suka share masalah ngan kawan2 atau family..sesetengah pula suka pendam dan muhasabah diri sendiri..ada pula yang akan makan banyak akibat stress..ada jugak yang tak lalu makan dan jugak ada yang amik keputusan nak resign or amik cuti panjang pergi bercuti untuk tenangkan fikiran..

Bagi saya..semua yang saya nyatakan kat atas ni ada pada saya..ikut mood...huhu..apa yang paling buruk mengikut manager saya ialah..share problem kita dengan orang lain..tu paling worst..sebab bila kita share masalah kita pada orang, sedikit sebanyak kita dah ceritakan sedikit kelemahan dalam diri kita yang tak sepatutnya orang tau..this is 'the main key' to reveal ourself to others..nanti orang akan amik kesempatan pada diri kita atas kelemahan yang dah diketahui tu..so, mulai sekarang, berubahlah wahai diriku..huuu..insyaAllah..

Rezeki semua datang dari Allah..yakin pada-NYA sahaja..semoga hari esok lebih baik..Amin..

No comments:

Post a Comment