Wednesday, August 6, 2014

Check-up for 3rd time at Az-Zahrah (27 weeks)

As-salam..

Lama dah tak bersiaran..chewah..hehe..saya tengah tunggu turn untuk check-up ni kat Pusat Perubatan Islam Az-Zahrah Bangi..ari ni sorang2 jer..sebab En Zaidi kebizian..saya tak nak lah dia rasa serba salah plak dok tercongok tunggu saya kat sini sedangkan keje belambak kat ofis..so takpe la saya akur.. :') Actually semalam saya ada datang jugak sini untuk minum air gula..nak check diabetis..salah 1 sebab ialah saya ada keturunan diabetis..chaq saya..dan saya pulak kebetulan memang over weight time mengandung ni..semalam En Zaidi teman lah..tapi kalu sampai 2 hari berturut2, payah gak la nak bagi alasan kat bos..lagi pun saya ni jenis yang tak suka nyusahkan atau lebih senang cakap, boleh la berdikari sendiri..hehe.. :p kalu ikut result sebelum dan selepas minum air gula tu, memang result normal..sebelum 4.1/6mmol..selepas 5.9/8mmol..alhamdulillah syukur.. :)

Ari ni tak tau la timbang jap lagi naik berapa kilo..rasa2 nya 4kg++ kot since sebulan lebih tak datang check-up..tu pun nasib baik puasa sebulan..kalu tak puasa, ntah brapa kilo saya naik nih...tapi maybe jugak sebab saya kerap minum air manis..sedangkan doktor dah pesan jangan minum air manis memandangkan berat badan saya dah lebih ni..huhu..DEGIL..apa leh buat..bulan puasa dan raya memang susah nak control..bila dahaga tu, memang dok terbayang air sejuk yang menyegarkan..kih3x.. :p

4 hari terakhir sebelum tamat nyer puasa, lebih kurang 6bulan seminggu usia kandungan saya, kaki saya mulai bengkak..kedua-dua belah plak tu..dari betis ke kaki..tangan dan muka alhamdulillah masih normal..suami saya marahkan saya sebab buat keja teruk sangat..yelah..saya nak cari duit sendiri dari hasil perniagaan saya..so kena keja keras sket la..dah alang2 nak raya lagi..sure lah banyak order yang saya dapat..huhu..at last, sebelum balik kampung, suami ajak saya gi beli kasut baru..yippieee..jenama sketchers..ala2 sporty gitu..hehe...okla..sangat selesa..alhamdulillah..tq hubby.. :)

Ok baru lepas timbang berat..naik 3.5kg..owh no..!! Kan dah cakap..nasib baik bukan 4kg++..tu pun sebab saya ngelak untuk breakfast pagi ni supaya ringan sket badan..hahhaa...bijak tak saya..kiki...sekarang tunggu nak jumpa doktor je..kalu boleh tak nak scan kat sini...last check-up doktor memang kata takyah scan pun..sebab tak perlu sangat sebab takde pape problem doktor kata..so kali ni pun saya harap2 macam tu jugak..sebab plan nak gi scan 4d je terus weekend ni..yeayy!! Tak sabar nak tau jantina baby kesayangan kami berdua nih..kami tak kisah laki or perempuan..tapi ramai yang teka perempuan..dan saya jugak suami pun rasa macam perempuan jugak..ntah la..kita tengok la nanti betul tak tekaan kami ni..hehe..

Oklah..saya rasa saya update sampai sini dulu..nanti saya cerita pasal sambutan raya plak..tu pun kalu ada mood..

No comments:

Post a Comment