Thursday, August 28, 2014

Sedikit Update dari Saya..

Assalam semua..selamat malam kawan2.. :)

How's life? Saya macam biasa jer..masih tak bekerja dan menjadi surirumah sepenuh masa.. ^_^ 2 minggu lepas suami saya ada keje di belah utara..jadi dikesempatan itu dapatlah saya balik ke Penang..hehe..

Minggu pertama di Penang, saya tak bawak balik oven..so, saya just sempat buat cheese tart kat Theena, choc cake jugak pada Theena dan choc cake dekat Kelvin..saya jugak ada bawak balik sebekas mini pack of Carrot Walnut Cake kat Theena..yang ni FOC..sebab Theena banyak tolong dan belanja saya..ni jer lah yang mampu saya balas..nak belanja dia balik, saya pun dah tak keja..huhu..sepanjang kat Penang, kawan Zati ada order popia nestum 3 balang..ok settle order untuk minggu pertama..hujung minggu tu saya dan suami balik semula ke KL sebab ada benda yang suami nak uruskan kat sini sebelum pergi semula ke site..so kali ni saya bawak balik oven sekali..kan senang sket..hehe..

Minggu ke2 ni saya war2 kan di FB pada kawan2 yang mana nak order kek leh buat tempahan dah..mana yang sempat saya buat di KL sebelum balik Penang..yang mana tak sempat saya sambung buat di Penang..alhamdulillah rezeki..banyak jugak order yang saya dapat kali ni..sayangnya saya dah tak menetap di sana..bila dah balik sini pun ramai kawan2 kat sana bertanyakan kek jugak..sedih sebab tak dapat nak buat kat dorang..huhu..redha..lepas ni taktau lagi bila balik sana..kalu raya haji ni Zaidi tak plan beraya di Sarawak, maybe balik sekali lagi masa tu..rasanya tu je la last balik before saya bersalin..huhu..

Sekarang ni alhamdulillah saya dah masuk 30minggu..tinggal lagi 10minggu..tu pun kalu baby kuar lewat..kalu awal, maybe lagi 8minggu macam tu..hmm..tak sabarnya nak menunggu kelahiran baby pertama ni..hehe..cahaya hati kami berdua..barang2 baby masih dalam proses..baju dah cukup, tinggal barang2 keperluan lain macam flusk, kelambu, tilam, towel, gitu2 jer lah lagi yang tinggal..takpe ada masa lagi..insyaAllah semuanya akan selesai jugak.. :)

Ada lagi 10minggu ni jer saya dan Zaidi dapat berfoya2 berdua-duaan..lepas ni kehidupan kami akan berubah..kami akan ditemani dengan si kecil kami sebagai penyeri..haha..so cute..di usia kami 31 tahun baru nak menimang cahaya mata..tapi saya bersyukur sangat2 sebab akhirnya kami berpeluang jugak merasainya.. :)

Owh, nak cite sket pasal semalam..Semalam saya sempat try buat chocolate cheese cake..hehe..rupa jer buruk sket..tu pun sebab masa kek masih separuh masak, saya ada bukak oven dan kuarkan loyang tu..sekali saya tak pegang betul3 loyang yang panas tu..sekali tersenget sket hampir2 terlepas gak la dari tangan..huhu..sebab tu la rupa dia buruk sket..tapi rasa dia tersangatlah mengancam..insyaAllah, it will be our next product..amin..amin..semoga mendapat sambutan yang baik..baru3 ni perkenalkan Carrot Walnut Cake..alhamdulillah mendapat tempat di hati customer2 4sis Bakery..syukur..semua berpuas hati dengan rasa kek tu yang moist dan sedap..sama level dengan Secret Recipe katanya..hahha..insyaAllah akan menghasilkan produk2 yang boleh dijual dalam mini pack jugak mengikut permintaan pelanggan yang kebanyakannya masih berkeluarga kecil atau belum berkawin..so, pahamlah kan..sape yang nak makan sampai sebijik kek..lainlah kalu ada celebration pape ke kan..hehee..doakan yang terbaik untuk 4sis Bakery ni ya kawan2..insyaAllah saya akan memberikan servis dan produk yang terbaik untuk semua.. :)

Oklah..sampai sini dulu yea update dari saya..nanti ada kelapangan or idea, saya coretkan lagi kat sini..Assalamualaikum.. ^_^

No comments:

Post a Comment