Wednesday, March 25, 2015

Diet - Check 6

Assalam..lama dah tak update blog ni..huhu..masa duduk kat penang tu memang tak trasa nak menulis pun..ni dah balik sini, dah boring, tu yang mood menulis tu datang..hehe..

Ok2..as per promise, saya akan update diet check 6 yang di postpone tu..aduhh..selama tempoh sebulan ni saya cuma turun 0.4kg jer..last month 25 feb last update..so ari ni 25 mac, bezanya cuma 0.4kg je..hehe..nak buat macamana..trima je la kan..janji turun gak..alhamdulillah..hehee..ni mesti saya kuat angkut air manis..sebab tu la jadi macam ni..and ari ni timbang turun gak ni pun rasa2nya sebab saya demam..dari ari Ahad lepas..huhu..sedihh..doakan saya cepat sembuh ya kawan2..ni pun kami anak beranak batuk dan selsema jugak..sian Zill..berair hidung dia..hingus..huhu..malam2 batuk2..semoga anak mama cepat sembuh k..ni kami dok bergilir2 batuk2..huhu..

Bila dah balik sini, makan2 semua insyaAllah bleh sket di control..so kita tunggu dan lihat result lagi 2minggu nanti macamana k..hehe..tak sabar nak pakai jeans saya balik..yeayy!! K nak makan ubat jap..tak larat dah ni dok batuk2..huhu..

Opss..lupa nak update..so conclusionnya, ada lagi 12.9kg sebelum capai target..yeayy!! Alhamdulillah..macam tak caya jer..walaupum berat turun slow2 tapi saya tetap rasa happy..insyaAllah..di mana ada kemahuan, di situ ada jalan..kali ni memang saya diet tak amik apa2 supplement..dulu2 saya angkut herbalife bagai..at last stok bernilai 1 ribu tu akan di buang begitu sahaja sebab dah expired dah..tak nak membazir lagi dah..gym pun tak nak dah..kiki..macamana nak pun lepas ni dah memang payah dah..sebab bukan keja dah..tula, dulu2 suka sangat membazir..tengok..apa dah jadi..Allah marah la ni..huhu..ya Allah, mudah2han lepas ni kalu Engkau murahkan rezeki ku lagi, aku tak kan membazir macam tu lagi dah..sebab tu la bila ada kawan2 saya yang dok promote shaklee semua tu saya dah tak layan..no no..tak nak terjebak dah..baik diet cara sihat je lah..senaman ke kan..huhu..tu lebih baik..no investment needed..

K semua..saya nak update lagi 1 entry nih..jap lagi..tadi teringat nak edit sket entry pasal diet ni..hehe..12.9kg to go..owh yeahh!! U can do it Ruzanna.. =D

No comments:

Post a Comment