Monday, March 30, 2015

Rumah Sewa

Assalam....

Dalam entry sebelum ni saya ada cakap konon2 nak tulis entry seterusnya malam tu gak kan..skali tak jadi daa..hahah..tido kroh2 je..so pagi ni ada kelapangan sket sebab zill pun masih nyenyak tido, so meh saya sambung cerita2 k..Hee

Sejak awal bulan 3 tahun lepas saya pindah ke rumah sewa kakak saya ni..masa tu saya tak bekerja dan kakak saya pun tengah pregnant..begitu jugak dengan saya..baru tau dengan check guna upt ClearBlue tu dan result dia memang positif..hehe..syukur alhamdulillah..akhirnya Allah terus bagi rezeki baby sebaik sahaja saya pindah duduk dengan suami..agaknya itu ganjaran yang saya dapat kot..syukur.. :)

Then sekarang dah nak masuk bulan April dah..bermakna dah setahun lebih saya menetap kat sini..kakak pun dah 2x bagi hint macam suh pindah kot..sebab selalu jugak dia tanya dah cari ke umah sewa..huhu..maybe kakak nak privacy..yelah kan..sampai bila nak duduk serumah dengan kakak..

Ari sabtu lepas saya dan suami saja round2 cari rumah dan alhamdulillah dipermudahkan urusan..kami dapat rumah seperti yang kami nak..rumah tu berdepan dengan taman permainan..senang saya nak bawak Zill beriadah petang2..hehe..jiran sebelah ni Cina..dan sebelah lagi tu kosong..takde penghuni..hmm, takpe lah nak buat camne kan..duduk je lah..semoga kami sentiasa dilindungi olehNya..tak sabar nak pindah umah dan hidup sendiri anak beranak..nak masak2, buat bekal untuk en suami tercinta..insyaAllah..banyak betul plan saya..nak arrange umah tu elok2 agar selesa nak duduk dan bila orang nak datang tido..macam family member ke kan..hehe..berangan..tu dalam baru umah sewa..kalu rumah sendiri nanti taktau la...insyaAllah, mudah2han dimurahkan rezeki kami lagi..kalu tak, takpe lah..duduk umah sewa pun takpe..kalu itu yang termampu dan terbaik untuk kami.. :)

K lah kawan2, Zill kesayangan saya dah bangun tu..nanti sambung lagi k..assalam..

No comments:

Post a Comment