Tuesday, April 14, 2015

Aktiviti Surirumah sepenuh masa..yeayy!!

Assalam semua..pekabar?? Hehe..

Ari ni dah hari selasa..dan jugak minggu ke2 kami berpindah..alhamdulillah, so far so good..kami anak beranak rasa selesa tinggal kat sini..syukur.. =D

Entry ni saja nak cite sket tentang aktiviti saya seharian...pepagi lepas subuh saya akan turun siapkan sarapan untuk en Suami..seronok dapat buatkan sarapan dan duduk bersarapan ngan dia..macam last week banyak kelengkapan dapur yang tak cukup lagi..jadi kami bfast roti letak kaya jer..then saya bancuh milo..siap!! Hahhaa...then dalam hari rabu lepas dah beli2 stok makanan dan bahan mentah di hari selasa nyer, saya dah start memasak untuk makan malam kami..bfast pun saya dah tukar3 sket..buat roti telur rebus+mayonise..roti celup telur, roti ngan telur mata..hmm..weken baru3 ni en Suami yang tolong buatkan bfast..roti dengan telur kacau..hehe..tq2..

Masuk je minggu ni, saya tukar lak menu bfast..semalam saya buat cucur ikan bilis..dan masak kurma ayam for dinner..then ari ni plak saya buat pancake..nasik goreng kampung for my hubby's lunch..kiranya lunch box hubby la..lepas tu saya buat tomyam kung for our dinner..siap!! Dengan si kecik comel meragam nak susu ni, so saya kena pandai2 bahagikan masa..ni pun saya tak sempat mandi lagi..lepas mandi ni nak turun kemas2 sket2 barang2 yang nak disusun di bilik stor bawah tu..kiranya kalu dah settle kemas bilik stor tu baru la keja saya ni kurang sket..ni sakit hati sakit mata tengok umah tak habis2 lagi susun barang..haishh..sabo jer laa..ingat nak beli meja panjang untuk letak oven2 saya tu...hmm, kena invest lagi la nampak gaya nyer..uhuk2..gitu la kalu dah baru pindah umah ni..hmm..

Meh saya show off sket gambar2 menu saya ari ni..pastu dah..kita sambung di entry seterusnya plak k..see ya!! :-*




No comments:

Post a Comment