Friday, April 3, 2015

Cerita Nak Pindah Rumah

Assalam semua..dah lunch ke?? Saya dah..baru lepas je..hehe..Zill tengah tido ni..biar dia tido lelama sket nak recover selsema dan batuk dia yang tak ok2 lagi tu..ni dah nak dekat 2minggu dah tak baik2..kesian dia...huhu..saya plak beransur2 pulih..batuk pun dah terasa kurang dah kahak..hingus pun ada sket2 lagi jer..

Esok dan lusa ni saya dan suami akan kebizian sket sebab nak kemas2 rumah sewa yang akan kami diami tak lama lagi dan nak kena angkut2 barang ke rumah tu..lepas tu nak kena shopping beli peti sejuk, mesin basuh, dapur gas, dan macam2 lagi..last week dah beli sket macam rice cooker, vacuum, pinggan mangkuk..hehe..saya beli pinggan kat kedai rm2 je..senang puas hati..lagi pun rumah sewa dan saya tak berminat lagi nak beli2 set pinggan mangkuk ni semua..kalu rumah sendiri, kita for sure dah buat kitchen cabinet dan sesuai lah nak simpan pinggan2 yang mahal tu kan..hehe..ni kita buat macam style rumah bujang..tapi tak bujang sangat la sebab saya still pilih dan buat pilihan terbaik jugak..kiki..motif, sebab nak jimat..so kena berbelanja cara bijak..bukan murah kos nak pindah umah ni walaupun umah sewa je..10k jugak tau..huhu..sian en suami..huhu..takpe2..kalu ada rezeki nak pindah duduk umah sendiri esok2, kita angkut je semua2 yang dah ada ni..insyaAllah mama akan jaga semua barang2 ni dengan baik.. :)

Kami pindah ke rumah jenis teres 2 tingkat jugak..sebab en suami nak rumah jenis landed..dah terbiasa katanya..senang nak parking dan jaga kereta..yelah kan..paham2 je la..kereta modified nih..sure dia risau kalu letak jauh2 dari pandangan mata..huhu.. :'D

Sepatutnya rate umah tu dah 1200 sebulan..tapi alhamdulillah, sebab owner dia melayu dan deal direct terus dengan owner kan..so dapat la harga mati 1050..tu kira habis kurang dah..dah macam rate bayar rumah beli baru je kan..tapi apa kan daya..loan sure tak lepas sebab saya tak bekerja..kalu tak, leh jugak combine buat loan rumah..takpe2..kita usaha dan buat stakat yang termampu dulu..selebihnya kita redha..bersyukur dengan apa yang ada.. :) saya buat catitan ni bukan nak menunjuk2 ke apa..tapi sekadar memori buat saya..nanti senang lah saya ingat balik peristiwa ni..pendek kata, saya dapat rasa Allah permudahkan jalan buat kami..alhamdulillah.. :) :) :)

Ok kawan2, insyaAllah kalu takde aral, kami akan move out from here within this week jugak..nanti saya update lagi bila dah pindah k..muahh..wassalam..selamat beramal.. ;)

No comments:

Post a Comment