Tuesday, October 16, 2012

BeRaT + KuiH + LaKsA

As-salam...

Huahuahuuaaa...nafsu makan semakin melonjak2..konon2 nak diet..tapi hentam makan coklat Cadbury lagi..nyum3x..sedapp..macam2 kempunan kepingin nak makan..tak kira waktu..susah jugak kan nak control..adik2 di rumah, semua slim2..dorang leh makan apa ajer yang dorang suka..tanpa perlu tapis..saya ni pulak, pantang tengok makanan, sure teringin..so, makan..makan..dan makan lagi..huhu..

Semalam after keje tak jadi gi gym sebab kepala rasa sakit..balik2 keja ajak adik gi Tesco..makan bihun goreng kat Food Court tu.fuhh..sodapp..hhahaa..terus lega kepala den.. :p

Malam tadi pun tido awal..pukul 10.30 dah tido..tapi still rasa tak cukup rest jugak pagi ni..kenapakah?? saya dah mula risau..takut2 ada penyakit lain plak nanti..huhuu..agaknya saya dah terlebih makan kot..bahaya2..huhu..harus di pantau cara pemakanan saya nih..nak tak nak kena paksa jugak..huhu..tapi takpe..slow2..huhu..boleh2..Ruzanna boleh..

Weken ni plan nak buat kuih raya sket kat tok di kampung..kesian kat dia..so, ni la weken terakhir before kita meraikan Raya Haji..semalam suami cakap, kalu keje leh siap kan cepat, insyaAllah dia leh balik beraya jugak..tapi kalu tak settle, tak dapat la tu..saya taknak menaruh harapan sangat..nanti kalu tak jadi, saya sedih..so, buat biasa2 jer..kalu dia leh balik, alhamdulillah..kalu tak pun takpe..saya raya ngan adik2 saya jer lah..kakak pun rasa nyer tak dapat balik jugak..

Plan nak buat kuih favourite tok..kuih badam..pastu maybe buat kuih samprit..tu jer kot..malas nak buat banyak2..tak larat..kalu nak buat jem tat, nak kena buat jem lagi..dan cara nak membuat pun renyah..owh, maybe biskut conflakes bole buat jugak sebab bahan2 masa raya ari tu masih ada..so, pakai je yang ada tu..tak perlu membazir and spend banyak2..hehehe..3 jenis kuih..bole la..kalu saya rajin, saya buat kek..kalu tak, tak buat la kot..Owh lupa..ada kek lapis lagi dalam peti tu..leh la bawak balik untuk raya ni..pes laksa Sarawak pun ada..ingat nak masak laksa Sarawak lah..bagi sedara mara rasa...insyaAllah...tak janji lagi yang ni..masih dalam perancangan..hihihi..

No comments:

Post a Comment