Monday, October 15, 2012

BeRaT TaK BeRuBaH.. :(

As-salam..

Pagi ni timbang berat badan setelah lama tak timbang..OMG..!! naikkk..!! but i'm not so shock..due to i'm not properly diet..you know what? disebabkan semalam adalah ari terakhir saya dapat makan fastfood before i will stop it for a while, then the whole week asyik makan fastfood jer sebagai pelepas geram..and yeah!! it's true..kejap je berat badan naik bagai di pam2..huhu.. T_T

Ari ni saya nak kena gi gym jugak untuk cover balik semua lemak2 yang dah saya telan tu..tapi mata ni macam ngantuk2 jer dah..haihh..macamana nak buat workout ni??tension... -_-"

Penat jugak nak control pemakanan itu ini..kalu la bole makan semua kan best..maksud saya, takde pantang larang..tapi apa leh buat, keturunan saya bukan keturunan kurus kering susah gemuk..kami ni keturunan badan senang naik kalu tak dijaga..huhu..mampukah saya kecapi berat ideal?

Saya dah suami berat makin bertambah even kami dok berjauhan..meaning kami still bahagia macam orang lain yang duduk sebumbung...kan? leh imagine tak kalu one day nanti bila kami duduk sebumbung apa akan jadi?? adakah berat kami makin bertambah2?? atau lebih maintain? hahaa..ntah laa..God knows.. ~_<

Actually, dengan ketinggian saya ni, if nak kan berat ideal, i need to reduce another 15kg..banyak kan?? haa..ntah tahun bila la saya berjaya capai matlamat tu..suami selalu cakap, nak seribu daya, tak nak seribu dalih..erk?? macam terkena kat batang hidung ku yang tak berapa nak mancung ni..hahhaa..yela2..paham..saya ni kadang2 hangat2 taik ayam jer..so, apa leh buat..hope saya leh la maintain kan semangat saya ni.bertahan sat Ruzanna..tahan2..hehhe..control nafsu tu..haishhh..syuhh..syuhh..

So, sebulan dah berlalu..no result actually..ada la ari tu turun 1.3kg..but, naik balik gara2 makan tak hingat..hehe..so, salah sape skang?? erk?? saya?? YES I AM..

No comments:

Post a Comment