Tuesday, October 16, 2012

GeMuK..SeDiH.. :'(

Sedih tau kalu badan dah naik ni..nak pakai baju apa pun susah..skirt yang banyak saya beli tu semua jadi pekasam dalam almari..huhu..nangis.. T_T

Macamana la nak control nafsu ni?? [susah woo...]

Kalu tak makan, lapar..kalu lapar, meaning tak cukup zat2 dalam badan & mengakibatkan sakit kepala..i know sejak minum Herbalife, saya dah tak sakit kepala lagi..tapi Herbalife dah makin mahal..saya tak mampu nak tampung..dan jugak, saya nak try diet & control sendiri tanpa memerlukan bantuan dari apa2 produk..insyaAllah..sebenarnya boleh kan?? cuma perlu kan disiplin dan keyakinan diri ja..tang yakin, saya memang yakin dah..boleh..tapi saya belum cukup disiplin..kekkee..huhuu :( [so, sendiri mau ingat la kan..]

Kat opis lak, keja dah tak banyak..kalu ada keja, selalunya saya bizi sampai kadang2 tak makan pun takpe..tapi sekarang ni, asyik pikir nak makan jer sebab dah tak tau nak buat apa..huhuu... :(

Actually gap banyak minggu gak tak dapat jumpa hubby..sampai la awal bulan depan..sebab dia kena ke Miri this end of week..so, pada mula nya saya plan nak diet sungguh2 & buat kejutan kat dia..hahhaa.. [gelak besar]..at least dapat reduce 2kg pun jadi la dalam 3minggu yang tak jumpa ni..tapi tulah..macam tak dapat jer..tapi takpe..saya try jer lah stakat yang termampu..hehhee..

Satu benda yang saya lemah..tak leh skip dari menimbang berat badan setiap ari..ari tu try la ikut cakap suami..dia cakap, jangan timbang lagi..tunggu sebulan baru timbang..maybe bagi orang lain, berkesan..bagi saya, tak berkesan langsung..selalu jer kalu saya buat macam ni, berat saya akan naik dan saya sendiri terkejut + sedih...huhuu..tak suka..tak suka!! huhuu...so, saya nak back to normal..timbang ari2..hahaha... =D


No comments:

Post a Comment