Wednesday, January 28, 2015

Diet - Check 3

Hai..assalamualaikum semua..

Seperti biasa, every 2weeks saya akan update pasal diet saya yang tak berapa nak diet ni kan..last 2 weeks saya cakap turun 0.6kg kan..tapi malangnya kali ni berat saya naik balik 0.2kg..memang dengar macam alaa, 0.2kg je pun..bukan sekilo..setengah kg pun tak sampai kan..tapi tu lah, saya nak result turun je everytime check..tapi tak berjaya la plak kali ni..sebabnye saya memang keja dok makan kek, minum air manis jugak..huhuu..bukan apa, kebetulan dari last week, saya dah start balik baking2 kek..saya buat carrot walnut kek dan moist chocolate kek..so, kiranya ari2 ngadap kek je lah..ni pun minggu ni buat lagi moist chocolate kek tu..and dalam perancangan nak buat lagi 1 kek baru untuk our new product for 4sis bakery..insyaAllah..hehe..so, acaner tu nak diet?? Memang ke laut je la jawabnya..heheh..nampaknya untuk bulan 1 ni saya cuma berjaya turunkan berat sebanyak 0.4kg je..huhuu..bole la..kira turun gak la kan..hehe..

Yang moist chocolate cake tu nak ikut kan semalam saya buat untuk anak sedara saya si Afiq tu untuk dibawak ke sekolah dia..celebration untuk budak2 yang bufday bulan januari..buat ramai2..so, kakak tempah dari saya..dah siap gi cari edible image dah nk letak atas kek tu..skali masa saya tengah dok adun kek, mixer saya lak tak function dah..dah tiba masanya untuk tukar kot..yela, dari zaman arwah mak saya lagi tu mixer tu..jenama Kenwood..memang tahan lah jenama ni..ok berbalik pada misi saya tu..skali dah mixer rosak, terbantut lah segala kerja2 saya tu..at last saya bagitau kakak yang saya tak dapat nak buat..sebab plan nyer petang saya siapkan kek..malam saya dah nak start deco2..dah jadi macam ni, tak dapat la den nak nolong..huhu..

So malam tadi ajak Zaidi kuar jap cari mixer baru..sebab tak leh jadi nih..benda penting takde macamana nak membaking2..so saya g Giant and beli mixer Panasonic lak sebab jenama Kenwood takde plak kat situ..beli mixer jer..yang takde stand and bowl tu..harga RM119..bole la..harap2 tahan lama macam Kenwood jugak...mixer idaman mahal sangat..tak mampu lagi nak beli..tapi insyaAllah..soon..mesti nak beli jugak lah..hehe..

So ari ni saya plan nak buat proses mendeco kek guna buttercream jugak..nak lepas gian..then kek tu buat makan sendiri je lah..nyum2x...mari bina badan lagi..hahhaa..bila dah habis sesi2 buat sample kek ni, baru la leh diet balik kot..risau gak tak sempat capai target before raya tahun ni..macamana nak pakai baju lawa2..hehee..berangan..takpe lah, kita kena berangan2 dulu..barulah semangat tu datang..hee..ye dak?? Haa..oklah kawan2..sampai sini dulu celoteh saya kali ni..kesimpulannya, kalu nak diet, makan je makanan berkhasiat..confirm turun..jangan makan benda2 merepek macam saya ni..alamatnya tak turun2 la..naik ada la..uwaaa..sedih..sob3x.. :'( k, till next update.. ;)

No comments:

Post a Comment