Thursday, January 29, 2015

Update suka duka

Assalam...

Ari ni genap 3bulan usia Zill Qayyim anakku..alhamdulillah..syukur...cuma dia batuk2 sket..sesema pun sket2 tapi macam beransur baik dah sesema tu..alhamdulillah dia tak demam..ni pun mungkin gara2 jangkit dari anak kakak yang demam, batuk2 dan sesema tu..huhu..dah tak hantar anak ke nursery, tapi duduk kat rumah pun jangkit jugak lah sebab dah ada budak2 lain lagi..takpe lah, nak buat macamana..cuma sebagai mak ni kesian la tengok anak kecik lagi terbatuk2..kahak pun dia tak reti buang sendiri lagi..so, lambat la baik sket..ni dah seminggu dah berlarutan..huhu..

Ok, tu pasal Zill..sekarang saja nak sembang2 pasal kehidupan lak..hehe..ramai kawan2 yang dah beli rumah..seronok ada rumah sendiri..kalu menyewa pun, rate sekarang dah macam rate orang beli rumah je dah nak kena bayar..huhuu..tu yang sedih dan terkilan sket tu..sekarang duduk share menumpang kat rumah kakak..sewa rumah ni 700..tapi dapat rumah teres 2 tingkat..so okla selesa la jugak untuk duduk 2 family kat sini..cuma biasa lah, privacy tetap takde..tringin nak menyewa sendiri..nak manage rumah sendiri..tapi ntah bila baru dapat peluang tu..huhu..teringin nak deco hias rumah sendiri jugak..tapi belum diberi kesenangan tu..takpe lah..insyaAllah suatu hari nanti kot..bersyukur je la dengan apa yang ada sekarang ni..at least masih bernafas, diberi kesihatan yang baik dan jugak ada suami dan anak di sisi..alhamdulillah.. :)

Bisnes bakery saya still slow & steady...ntah macamana nak manage time..saya dapat nasihat daripada kawan saya..dia suruh saya usaha semampu yang boleh dan jangan putus asa..insyaAllah saya akan cuba buat yang terbaik..hee..kadang2 rasa penat..penat jaga baby..uruskan rumah..penat dari time keja dulu..semalam pun urat mata saya pecah sebab gara2 tak cukup rest..saya suka baking tapi keadaan rumah ni yang buat saya tak selesa..nak simpan banyak2 stok kek dalam peti sejuk pun susah..sebab tu peti sejuk kakak..nanti penuh plak..macamana dia nak simpan barang2 dia plak..huhu..so, jadi takut2 je..bila dah tak keja ni macam ni laa..tapi takpe lah, insyaAllah mudah2han Allah murahkan rezeki kami sekeluarga..amin..amin..hehe..

Oklah, saya rasa sampai sini dulu kot..nanti saya sambung lagi k..nak solat jap sementara Zill dah tido ni.. :)

No comments:

Post a Comment