Friday, January 30, 2015

Setelah sekian lama...

Assalam...salam pagi jumaat semua..penghulu segala hari..alhamdulillah diberi kesihatan yang baik dan masih bernafas..amin..

Pagi tadi bangun awal sket..eh silap..bukan bangun awal..bangun lepas subuh tak tido balik sebab plan nak buatkan bekal untuk husband..dah lama tak buat bekal kat dia..huhuu..insyaAllah nanti slowly saya buat bekal kat husband balik macam dulu..tadi saya buat roti jala..sebab teringat masa isnin lepas pegi Azzahrah nak jumpa pakar sakit puan..pastu kami gi breakfast kat kedai makan yang berdekatan..kami berdua makan nasi lemak..tiba2 lepas dah nak kuar dari kedai, suami saya nampak roti jala then dia cakap eh, ada roti jala rupanya..cara dia cakap tu macam dia teringin nak makan tapi tadi tak ternampak..so saya pun pikir macam nak buatlah untuk dia..hehe..actually acuan untuk buat roti jala tu dah lama saya beli..dari sebelum beranak lagi..tapi asyik terdelay2 je..tadi baru 1st time guna dan jugak 1st time jugak bagi saya untuk buat roti tu..haha..nampak senang tapi bila buat baru tau macamana..takpe2 practice make perfect...chewahhh..so lepas ni nak kena buat lagi supaya teror..hehe..kari ayam lak saya saja suruh adik masak lebih semalam supaya leh di makan dengan roti jala ni..pandai adik bongsu saya masak..dah bleh kawen dah dia..gegege... =p tapi next week dia dah takde..dah start praktikal kat s.alam..kena ngajar kat sekolah kebangsaan seksyen 24..as guru bahasa inggeris..hehe..okla..semoga adik success..amin..leh belanja kakak2 dia yang tak keja ni plak..hehe..

Esok saya akan balik penang sampai selasa..lepas subuh esok kami plan dah nak siap2 terus balik je..sepatutnya ada konvoi kereta2 gino ke penang ari ni..tapi sebab suami saya amik cuti isnin memandangkan selasa tu cuti Thaipusam..so tak dapatlah nak join konvoi dorang ari ni..huhu..balik pun dorang balik ari ahad..kami ari selasa..so takde la nak merasa konvoi2 macam selalu..lagi pun kali ni dah ada anak kecik..susah sket kot..ntah..bagi saya macam ok je..melainkan kalu dia berak la..kena singgah tukar bagai..nak tukar dalam kereta pun boleh..tapi kena duduk seat belakang lah..huhu..ish, tak sabar nak balik penang..dah lama tak balik since bulan 8 tahun lepas..rindu kat Haziq..duni..huhuu..tok pun rindu tapi maybe next time plak balik umah tok..huhu..k lah, sampai sini dulu..nanti saya update lagi..hehe..daaa...

No comments:

Post a Comment