Wednesday, January 28, 2015

Zill Qayyim masa 2bulan ++

Assalam semua..ni entry ke3 untuk ari ni..hehe....

Alang2 Zill pun tengah nyusu dan tak nampak gaya macam dia nak bangun pun lagi, so saya teruskan dengan entry ke3 je lah..nak kejar timing cerita pasal perkembangan Zill sementara ada masa ni..hehe..

Ok esok genap lah Zill 3bulan..sekejap je kan..tapi kalu korang tengok Zill, macam tak caya dia 3bulan..sebab badan dia panjang..ikut mama lah katakan..hehe..ok so far sepanjang dia 2bulan ni, di awal 2bulan dulu perkembangan dia sama jugak macam masa 1bulan..tapi di pertengahan dia dah tido lama sket malam2..kadang2 tu 3jam or nak dekat2 4jam baru merengek2 nak mintak susu..kadang2 tu dia diam je..saya lak yang tersedar dan memang menjadi kebiasaan saya akan cek jam dah pukul brapa dan saya selalu ingat bila timing last dia nyusu..so kalu dah agak2 3jam tak nyusu, saya memang akan angkat dia jugak dan try bagi susu..kadang2 dia sedar dan memang dia mencari nenen dengan penuh kelaparan..kadang2 dia still nyenyak lagi dan tak bukak mulut pun..kalu kes yang tak bukak mulut tu, saya akan baringkan dia semula..lepas tu ada la dalam setengah jam berikutnya dia memang akan merengek2 sendiri mintak susu..alhamdulillah masa tido saya dah bertambah baik sekarang..cuma lately ni dia sesema dan batuk..so kadang2 tu dia meragam lah mintak perhatian kita..penah pukul 2pagi baru saya dapat tido..huhu..

Lepas tu Zill sekarang dah pandai ngiring badan..hehe..1st time masa tengok dia ngiring badan tu memang comel..dan jugak dia dah start tido buas..actually bukan buas macamana la..macam selalunya kalu letak dia atas tilam kecik dia ni, dia akan tido atas tilam dia tu je la..skang ni dah pandai ngesot2 badan dia sampai berganjak sebanyak 90degree..hehe...tengkok dia pulak, still lembut lagi dan kita still kena support leher dia jugak bila dukung..insyaAllah sket ari lagi ni sure keras la tu tengkok dia..hehe..

Ni rekod berat dan tinggi Zill masa gi cucuk 2bulan ari tu :-

Berat - 5.45kg
Tinggi - 63cm

#semoga membesar jadi anak yang soleh ye Zill Qayyim anak kesayangan mama ni..muahh!! Mama sayaaaaaaannnggg Zill sangat2.. :-*

No comments:

Post a Comment