Tuesday, February 3, 2015

Mula dengan angan2

Assalam semua...saya baru balik dari Penang ni..

Alhamdulillah...akhirnya balik jugak ke Penang setelah 5bulan kot tak balik..baby pun dah 3bulan..hehe..esok nak gi cucuk dia kat klinik kesihatan..huhu..be strong my dear..mama dia plak rasa macam tak sedap badan lak..hidung berair..badan rasa panas dalam..sebab luar kalu rasa takde la panas sangat pun..tapi rasa sejuk2 ja..kena selimut bagai..huhu..semoga saya cepat sembuh..huhu..

Ok berbalik kepada tajuk entry..bermula dengan angan2..hee..takpe la kan..mula2 kita berangan dulu..sebelum kita try capai matlamat dan cita2 kita tu..yelah kan..saya sekarang dah tak keja..dulu engineer cabuk..sekarang surirumah sepenuh masa..berkhidmat untuk family tercinta walaupun takla se'perfect' mana..huhu..kadang2 weken pun saya terbongkang jugak join husband n baby bangun lambat..takde nyer nak gegas2 bangun buat bfast bagai..huhu...azam tu ada..insyaAllah nanti saya try improve kan diri selaras dengan jawatan yang disandang sekarang iaitu surirumah..hahaa..

Alamak..melalut2 lagi nih..lari tajuk lari tajuk..haha..saya ni minat baking2..kiranya baking ni is my passion lah kiranya..tapi tula, dengan ada nyer anak yang masih kecil ni, saya kena lah pandai curi2 masa..huhu..buat kek bukan macam jahit baju..anak nangis leh tinggai jap p nyusu..buat kek ni kena tekun dan focus..kalu tak focus tak jadi..kata la tiba2 tengah dok adun kek, anak nangis..so kita pun stop la kejap p bagi susu..mau la dekat setengah jam kalu anak meragam ka apa..bukan boleh kita predict pun..skali adunan tadi pun tak la menjadi..bantat ka apa jenuh..sebab lama sangat terbiar kena angin..so yang tu saya kena pandai cari masa..maybe saya akan buat time baby tido malam ke..or time ada orang jaga dia..so bila dia nangis leh la jugak kita suh orang tu tolong jap pujuk2 dia..sementara kita siapkan apa yang patut dulu..haa..macam tu boleh..tak pun saya kena buat malam2 time ada husband..leh la dia tolong jaga kejap..yela, fair apa..siang2 dia g keje kita jaga anak..malam2 turn dia la plak then kita plak baking2 nak cari duit pokey sket..haa..gitu..hehe..so macam tu lah kot angan2 dan plan saya..huishhh..kalu cakap pasal angan2 saya ni memang tak habis2..peralatan baking pun banyak lagi yang tak lengkap..saya dok tambah2 sket2 dari semasa ke semasa..bila dapat untung sket saya spend la untuk tambah benda2 ni..macam sekarang ni saya dah ada logo sendiri untuk 4sis Bakery ni..dan saya jugak ada iklan di ig dan fb..tapi fb tu akaun personal lah..yang 4sis Bakery punya tak buat pun lagi...huhu..insyaAllah soon..

Then bab amik gambar kek2..ada kawan2 yang dah tegur pasal cara saya amik gambar kek..nampak hambar dan biasa2 sahaja..maybe kena buat sedikit kelainan supaya nampak kebaboomm..hehe..yolah tu..ok takpe..saya take it as challenge to improve my biz..kalu ada sesapa yang nak tegur or bagi cadangan pun boleh..saya tak kisah..hehe..sekarang ni pun slowly start balik lepas stop agak lama jugak la sebab balik sarawak dan deliver baby semua kan..kalu ikut kan pada customer, kawan2 kat Penang yang dah banyak tau pasal 4sis Bakery ni..kalu kat KL ni blom tersebar lagi..tengah pikirkan macamana cara nak bagi orang tau pasal kek2 nih..kalu orang tengok gambar je, memang banyak je yang dok jual kek..kat bakery ada...home bake pun ada...tu yang susah sket nak compete..huhu..ada yang dah establish lama dah dan dikenali ramai dah pun..huhu..so macamana dengan saya yang baru nak menapak kat sini..huhu..tu yang menjadi pokok utama yang perlu saya selesaikan..yang lain2 tu akan nyusul kemudian mengikut perkembangan biz tu..huhu..

K lah kawan2..sampai sini dulu..nanti saya update lagi k..lot of luv dari saya.. :-*

No comments:

Post a Comment