Thursday, February 5, 2015

Zill cucuk 3bulan

Assalam..tadi pagi saya gi klinik kesihatan Seri Kembangan..Zill kena checkup 3bulan..alhamdulillah..hero mama ni tak nangis pun kali ni bila kena inject..dah besar dah dia..leh jadi hero mama dah..hehe..

Masa saya duduk kat 1 kerusi ni, orang yang duduk sebelah saya ni ajak saya bersembang..sian dia..agaknya bila dia tengok Zill ni dia tringatkan arwah anak dia kot..sebab mula2 dia tanya Zill berapa bulan..saya cakap la 3bulan..lepas tu baru dia bukak cerita cakap 2013 dulu dia ada anak laki..tapi meninggal masa umur 2bulan lebih gara2 BCG infection..anak dia jadi demam2..BCG anak dia jadi besar dan nanah teruk..huhu..4hari kena masuk icu lepas tu meninggal..dia beranak kat hospital Serdang..ya Allah..saya yang dengar kisah dia pun bergenang airmata..sedih..actually tu bukan anak pertama dia..dia dah ada 2 anak perempuan dan yang ke3 tu lelaki..tapi umur tak panjang..asalnya anak dia sihat..dan kuat minum susu..saya sedih mengenangkan perasaan dia ketika itu dan berpikir macamana la dia hadapinya..huhu..dia cakap kat saya, kalu dia ada duit pun dia taknak beranak gov..sebab dia cakap nak beranak pun susah..doktor takde..dan kena tunggu giliran punya la lama sebab orang ramai..huhu..last2 nurse yang sambut anak dia masa tu sebab doktor takdak..adehh...alhamdulillah nasib baik suami saya ikut jugak kemahuan saya beranak di private..yela..dulu keje, lain la kan kalu nak demand2..tapi sekarang ni husband je yang keja..nasib baik dia memahami..huhu..luv u En Husband.. :)

Ok berbalik pada Zill..tunggu punya tunggu tiba la giliran Zill..tak lama pun nak tunggu turn..pukul 9lebih pagi dah settle semua urusan..hee..mula2 kena ukur panjang badan Zill dan kemudian berat..alhamdulillah semua perkembangan dia ok..cuma bmi je macam nak terkurang sket dah nurse cakap..maybe sebab Zill ni macam panjang tinggi..sebab tu dia tak la nampak bam2 sangat..hehe..

Details tentang berat dan tinggi masa 3bulan :-
Berat - 6.1kg
Tinggi - 65cm

# Lepas ni cucuk masa 5bulan pulak..so rekod untuk 4bulan taktau la ye dia panjang mana dan berat berapa dah..hehe..k kawan2..sampai sini dulu..bye!!

No comments:

Post a Comment