Wednesday, February 11, 2015

Usaha..jangan putus asa

Assalam...

Saya tengah buat produk terbaru 4sis Bakery ni..mudah2han menjadi lah yea..dan berjaya menambat hati pelanggan.. :'D

Usaha Ruzanna..usaha..walaupun perit..yelah kan, semua orang yang berjaya pun bermula dari ZERO jugak..sket2, lama2 jadi bukit..susah sebenarnya nak lawan home baker kat KL ni..sebab dah ramai yang dah establish..yang dah dikenali..huhu..kalu nak di compare dengan saya, memang tersangat2 lah jauh..cuma kawan2 lah yang banyak bagi sokongan..dorang tolong support beli setakat mana yang dorang boleh..tq kawan2..saya tak kan menghampakan korang..hee..ada yang suruh saya bukak je bakery..tapi sayangnya budget tak cukup lagi..lagi pun biarlah saya bermula dari bawah dan tak perlu menangggung banyak komitmen..saya kalu bleh nak elakkan dari buat personal loan ke apa..biar saya bersusah2 dahulu sekarang..taknak lah saya tambah hutang lagi..hutang ptptn pun tak habis bayar lagi ni..huhuu..

Plan saya, apa yang saya dapat dari keuntungan bisnes ni, saya nak bayar sket3 duit ptptn saya dan selebihnya untuk simpanan dan kelengkapan bisnes kecil2lan saya ni yang belum cukup sempurna lagi..huhu..semoga saya berjaya..doakan saya ye kawan2..tiada kejayaan yang datang bergolek di depan mata..semuanya kena diiringi dengan usaha yang gigih..tak lupa doa pada yang Esa..kadang2 tu termalu saya..kena tanya kat kawan2 ada yang nak order ke tak kek saya...sedangkan dorang tak cakap pun nak ke apa..maybe disebabkan saya tanya, so dorang pun order lah untuk sedapkan hati saya..huhu..sedih..tapi saya kena cuba jugak tanya..at least saya mencuba nasib..kalu ada rezeki, ada la..kan? Saya tak kecik ati pun kalu kawan2 tak nak order..ok jer..no problem...hee..at least saya puas ati..

K lah teremosional lak kan..hehe...nanti saya update lagi k..wassalam.. :D

No comments:

Post a Comment