Friday, February 13, 2015

Alhamdulillah... :)

Assalam semua...selamat malam..

Zill tengah tido..dari 7.30 tadi sampai lah sekarang..dapat la saya makan jap..sembahyang maghrib and isyak skali..settle sudah kewajiban kita sebagai hambaNya..now saja lepak2 tengok tv je..penat semalam kalut buat tempahan red velvet oleh kawan ofis suami..masa tengah buat tu Zill meragam..taknak di tinggal..so saya pun teringatkan Moby Wrap..apa lagi, terus pakai dan masukkan Zill ke dalam tu sambil sambung buat kek..hahhaa..bole la..Zill behave gak duduk dalam tu walaupun panas..sebab tempat saya buat kek tu kat dalam bilik sebelah dapur yang takde kipas..kiki..kesian anak mama..kena teman mama dia..apa leh buat..tu je cara yang ada nak tenteramkan anak mama..nak kendong tak leh plak sebab nanti macamana nak buat kerja..bila pakai Moby Wrap ni senang..kedua2 tangan bebas nak buat apa pun..hee..

Ok2 berbalik kepada order kawan ofis suami saya..semalam saya ada bagi sebekas mini pack red velvet untuk kawan2 ofis suami..itu lah cara saya nak cari customer kat sini dah saya pun tak keja..huhu..pastu tengok2 husband wassap cakap ada kawan ofis dia nak order red velvet tu tapi nak dalam bentuk cupcake..then ada lagi sorang plak nak dalam bekas mini pack..okla, saya pun apa lagi..ajak kakak saya teman kuar p kedai jual bahan2 kek dan beli apa yang tak cukup..balik2 rumah, lepas lunch, saya pun kelam kelibut siapkan kek2 tu..lewat petang stop kejap..bagi mandi Zill..saya pun mandi2 solat Asar semua, lepas makan malam baru saya sambung buat cream cheese frosting dia plak..alhamdulillah settle jugak dengan bantuan suami saya tolong jaga kan Zill..hehe..tq papa.. :)

Memang saya akui memang kalut..dengan ada anak kecik nyer, dengan nak buat kek lagi..check oven..cuci balik bekas2 adun kek..hahaa..memang ponat cheq habaq hang..tapi nak buat macamana..saya anggap ni sebagai cabaran buat saya..time keja dulu cabaran dia ialah berdepan dengan bos2 dan kerja yang stress tu..sekarang saya cuma kena berdepan dengan tepung, gula, butter, oven, spatula..mixer..hahaa..ok2 enuf..at least saya happy dengan apa yang saya buat sekarang..doing what we like or love ni memang sangat2 berbeza..kita enjoy buat walaupun penat tapi happy..hehehe.. :D

Oklah sampai sini dulu celoteh saya..doa saya semoga bisnes kecil2lan saya ni lama kelamaan dapat jugak berjaya..insyaAllah..

#mengejar rezeki yang halal dari rumah.. :)


No comments:

Post a Comment