Friday, February 27, 2015

Zill Qayyim - 3months ++

Assalam semua...salam Jumaat penghulu segala hari..semua sihat ke? Kalau sihat alhamdulillah..yela kan..dengan keadaan cuaca sekarang ni ramai yang batuk, selsema, demam..kan? So kena banyak2 minum air masak k.. :)

Ok entry kali ni nak cite pasal buah hati jantung saya ni..si kecik Zill Qayyim..seawal usia dia 3bulan tu, saya perasan dia dah pandai meniarap..cuma dia tak mampu nak angkat kepala dia lagi..tak larat kot..hee..so bila dalam keadaan niarap tu, kadang2 tangan dia yang tertindih pun dia tak larat nak tarik keluar lagi..jadi kita pun kena la tolong2 dia sket kan..hehe..bila dah masuk 3bulan setengah, dia dah makin laju meniarap..kalu dulu kadang2 kena tolong bagi dia ngiring..pastu baru dia pandai niarap..kalu nak tunggu dia niarap sendiri memang skali skala sangat..lepas 3bulan setengah tu laju ja..hehee..makin ari, tido pun dah makin buas..amik spacing mama dia habis..mama dia nak tido pun dah sempit..separuh badan mama dia dah kat luar katil dah..hahaa..alhamdulillah, semalam saya perasan kepala dia dah leh dongak dan bertahan dalam jangka masa yang lama dah..yeayy!! Zill dah berjaya meniarap dalam tempoh sebulan ni..suka bila dapat tengok sendiri perubahan2 si anak..sekarang dia dah pandai gelak jugak..kita acan2 buat2 macam geletek dia pun dia akan gelak2 dah..heee..luv u sayang...tadi saya letak dia dalam walker Afia anak kakak saya..sebab masa tu Zill boring kot..tak larat dah nak baring2 je, minum susu je..dia nak buat sumthing jugak kot..so saya bagi la dia naik walker tu..seronok betul dia..hehe..siap saya saja test lepas kan tangan saya..pastu tengok2 dia dah pandai jalan2 pakai walker tu..hehe..comel sangat.. =D

Hmm, okla kawan2..saya nak rest jap sementara Zill tengah nyenyak tido ni..nanti malam ni jenuh..saya rasa dia akan tido lewat la malam ni..adehh.. (-_-")

No comments:

Post a Comment