Wednesday, November 21, 2012

KeGeMuKaN MeLaNdA... :(

As-salam..

Huhuhuu..berat ku semakin bertambah2 la sejak kebelakangan ni..actually ari tu dah nampak dah perubahan sket semenjak pegi gym ni..pastu gara2 saya elak kan ke gym sebab takut2 pregnant tempoh hari buat saya skip ke gym almost 3weeks..takpe lah, takde rezeki baby lagi buat kami..at least saya dah try avoid & jaga diri setakat mana yang termampu..huhu..so,start from this week onwards, leh la saya ke gym balik as usual..

Kalu sebelum2 ni saya suka gi gym direct from office..but now, nak kena balik umah dulu..lepas Maghrib or Isyak, baru la saya ke gym..balik2 umah, terus mandi & tido..tapi sekarang ni, kalu tak bizi mana pun, saya akan gap sehari..tak nak terlampau letih sangat..badan saya ni perlu kan rest jugak..huhu..

Tapi, saya tak paham kenapa berat tak nak turun lagi..maybe sebab saya makan malam? or makan nasi? or minum air manis? kurang minum air masak? hurmm..tak pasti..yang saya betul2 pasti, metabolisme badan saya dah menjunam turun..sebab macam peliks jer..makan takde la melantak sangat pun..nak kata makan nasi banyak pun, tak jugak..ala2 kadar je..tapi tulah, susah bebenar nak turun nyer..kalu turun pun, kejap jer..pastu naik balik..huhu..tak paham..memang tak paham..takpe2, cuba lagi..jangan putus asa..disiplin..huhu..suami saya pun dah makin naik badan dia..tapi maybe dia tunggu saya turun berat dulu kot baru dia nak follow lepas tu..kekkee..

Saya dah sebulan tak makan Fast Food and jajan..so, semalam Theena, my buddy bagi kuih muih, muruku sket sempena Deepavali..masa saya nak jamah sket muruku dia kasi tu, pikir banyak kali..nak makan, taknak makan, nak makan, taknak makan..ish2x..tak penah2 saya pikir 2,3x untuk makan muruku ke, keropok ke, kerepek ke sebelum2 ni..terus ngap je selama ni..plus, it was my favourite..suka sangat menguyah ni..hihi..tapi, yang ni saya dah skip 2bulan dah..sampai kan, dah tak rasa pape pun kalu tak makan..saya tengok sepi je kt kerepek, keropok semua tu..hhihihi..satu pencapaian yang baik untuk diri ni..

Tengahari tadi plak, masa lunch, saya kuar ngan Kak Liza..dia ajak makan McD..owh my..saya diam jer..ikut jer la..tak kisah sangat..skali skala takde hal lah..hehe..tu pun bukan main lagi saya tadi..kalu ikut nafsu, nak double cheese burger..tapi, elok2 sampai giliran saya, saya tukar kepada McChicken..hihii..bukan apa, terpikir kan cheese burger yang 2 layer tu lagi..OMG..memang lagi banyak la kalories nyer kan..air pun saya tukar kepada orange juice..ish3x, dasyat nyer saya..cuma fries je saya tak menolak..makan habis sepeket medium size tu.. :p (alasan, taknak membazir) kui3x..

So far, since balik dari Melaka tu, saya tak timbang lagi berat saya ni sebab takut..tengok cermin, macam dah bertambah jer berat ni...tengok dari sisi, macam tebal jer isi kat perut..tengok depan, macam makin lebar jer dah bahagian paha...huhu..takuttt.... :(

Suami still ok lagi..dalam hati dia, sape tau kan..keh3x..tapi tu issue ke2..issue skang ni, saya sendiri pun tak suka dengan keadaan saya sekarang..so, jangan kata suami saya laa..hihiihi..ni nak pakai baju apa pun payah..mood nak beli baju baru untuk size sekarang, memang takde langsung..yang tau nyer, nak reduce cepat sebab nak pakai balik baju2 tu semua..huhuhu..

Next entry saya cite pasal vacation kami ke Melaka lak k..still takde mood nak menulis actually..ni menulis pun sebab geram jer.. :'(


No comments:

Post a Comment