Thursday, November 22, 2012

VaCaTiOn To MeLaKa.. ^_^

As-salam...

Nak cite tentang vacation kami ke Melaka ari tu..maaf lah kalu blog saya ni takde gambar2..sebab kami 2orang ni memang jenis tak suka bergambar kot..a-maklum la, tak fotogenik la kata kan..kekkee..tak pun, gara2 kamera yang sekadar pakai kat hp punya jer..mana rock kan..kalu ada dslr ke,baru la meletops and dan2 suka bergambar or amik gambar kan?? hehee...tapi, apa leh buat..saya ni dalam situasi berjimat..hmm, so, nak beli or nak spend kepada gadget yang bernilai cecah ribuan ni, memang pikir 2,3 kali gak laaa...kalu lepas2 ni rezeki dimurahkan, insyaAllah, leh la saya melabur ke arah tu plak..hehhe..

Ari Jumaat lepas, kami gerak ke Melaka around 10am camtu la dari Seri Kembangan..perjalanan mengambil masa dalam 2jam setengah..sesampai nyer di Melaka, dah pukul 12.30..kami tak leh nak check-in hotel lagi..so, gi jalan2 cari makan jap..last2 singgah di Mahkota Prade je laa..makan plak, kat Food Court..kekkee..Penang Delight plak tu yang kami pilih..apa punya orang la kami ni..datang jauh2 ke Melaka, Penang Delight gak yang menjadi pilihan?? kekeke.. :p

Lepas makan2, kami check-in hotel Arenaa De Luxe..okla, 1 malam RM88..include bfast..hehe..saya jenis tak kisah tido hotel 3bintang ke, 4 bintang ke, 5 ke..janji dapat tido, mandi, berehat, sudah..kalu dok hotel mahal2 pun, habis duit, sayang...lain la kalu kami ni banyak duit untuk dibazirkan..sob3x..suami cakap, malam sket baru kuar jalan2..so, lepas Maghrib macam tu baru kami gerak..malam tu kami cuma try naik Menara Taming Sari ja..bayaran, RM15 seorang..then dapat air kotak sorang 1 dan poskad sorang 2..hehhee..dia cuma bagi tempoh dalam 10min jer kat atas tu untuk amik2 gambar, layan permandangan, sambil menara tu berpusing dengan slow motion..hihi..bes jugak laa..hihihi..

Lepas tu layan pasar malam jap..tak beli apa pun..beli dodol untuk bawak balik, then beli t-shirt Melaka 2helai..1 untuk adik kesayangan..1 lagi untuk anak sedara yang bam2 tu..untuk Haziq tak dapat beli sebab takde size..huhu..kami dah tak tau nak kemana & plan untuk sambung jalan2 esok plak..tapi esok nyer, hujan lebat..tak dapat la nak berjalan sangat.suami saya semangat nak bagi saya rasa asam pedas power yang dia penah rasa dulu2..dia cakap, memang power habis..sekali suap jer, berasap telinga..hihi..saya plak nak try la..kebetulan saya ni memang kuat makan pedas pun..pusing la kami 1 bandar Melaka dengan bantuan GPS and peta dalam internet tu..search for Jalan2 Cari Makan Melaka..kekke..tapi hampa sebab kedai tu tutup..at last, makan jer la kat restaurant berdekatan dengan pasar malam yang kami gi semalam..lepas tu, terus balik KL..

Trip kali ni tak berapa happening sangat sebab budget ciput..tak leh nak berbelanja sangat..tapi saya tetap enjoy jalan2..sebab dah lama tak jalan2 camni kan..hihi..next trip ke Melaka, saya nak naik kapal cruise, A-Farmosa Theme Park, dan jalan2 kat bangunan2 lama Melaka plak..hihi..

Tu jer lah cite tentang vacation kami ke Melaka..til next entry ya..!! ^_^


2 comments:

  1. syoknyaaaaa..lama sangat tak pegi melaka ni..last time kekecik dlu kot..hehe

    ReplyDelete
  2. hehhee..apa lg zti..g ajak hubby cpt..!!! hehe.. =D

    ReplyDelete