Friday, November 23, 2012

KeK CokLaT Ku BaKaL JaDi KeK HaNtArAn TuNaNg

As-salam,

Semalam, dalam saya dok buat2 keje yang tak berapa nak ada ni, kawan lama saya yang keje kat Sanyo Whatsapp...Shera ni cakap, dia maybe nak tunang bulan 1 nanti..so, dia nak tempah kek coklat saya tu..hehe..saya cakap la kat dia, "ana tak pandai la nak deco2 kek ni..kalu setakat kek coklat kosong jer, tak cantik & menarik la untuk dijadikan hantaran tunang..lain la kalu ana pandai buat toping bagai.." tapi Shera ni tetap tak kisah..dia cakap, takpe. kek coklat saya tu sedap..so, tak menarik pun takpe asal kan sedap..tu jer yang dia utamakan.. =D

So, at last saya decide untuk tak ambil tu sebagai upah...just nak sponsor jer lah kat dia..sempena dia tunang..lagi pun, bukan selalu kan..hehhee..tak sangka, akhirnya dia jumpa jugak dengan soul mate dia..alhamdulillah.. ^_^

Misi saya, nak try jugak belajar buat topping..tengoklah macamana nanti..kalu ada kelapangan waktu, saya nak try..hehhe..saya minat sangat2 baking2 ni..tapi tu je kek yang saya bole buat..kek lapis pun bole tapi renyah..so, dah jarang2 buat..teringin nak amik kelas buat kek macam2..tapi tula..masih tak terlaksana kan pun..huhu..oven yang saya dok cakap nak beli pun, tak terbeli2..huhu..

Seronok tengok wife sepupu saya..dia dah pegi macam2 kelas buat kek..sampai macam2 kek dia pandai buat & dah buat niaga dah..alhamdulillah..rezeki dia mencurah2..banyak dah regular customer dia..tapi dia banyak masa sebab kerja cikgu..saya ni susah..kalu ari2 keje, malam jer la pun..tak kan la ari2 saya nak tido lewat kot kan..so, susah la kalu nak buat part time macam tu..huhu..

Ok lah, sampai sini dulu celoteh saya kali ni..kalu la misi saya untuk try gubah kek tu berjaya, nanti saya cite eh..Have a Nice Weekend... ^_^

No comments:

Post a Comment