Friday, February 8, 2013

1st ReSuLt..

Hi...As-salam..

Seperti yang dijanjikan, saya akan update result for the first Friday dalam cabaran ni..tapi, sayang seribu kali sayang, semalam saya tak dapat gi gym sebab jem bangat nak ke Qbay tu..al-maklum lah, nak CNY..tu la salah satu kekurangan bila gym berada di dalam shopping mall.. (-_-")

So, dengan berbekalkan makanan2 berat kanji seperti nasi since a few days before, actually last amik nasi Rabu lepas..Isnin, Selasa, Rabu makan nasi..tengahari dan malam..cuma semalam je start tak amik nasi..so, susah sket lah nak bagi result yang memberangsangkan..saya gain weight on last week sebanyak 0.3kg.. :'(

Sedihkan?? sedih memang la sedih..tapi saya pujukkan hati saya dengan menganggap ni semua sisa2 baki daripada pengambilan makanan sepanjang minggu ni..memang saya akui saya makan tak control..actually bukan dalam portion yang banyak pun..tapi maybe dengan keadaan metabolisme badan saya yang dah semakin rendah buatkan diri saya ni senang gemuk sebab lemak susah nak dibakar..huhuu..

It's ok, semoga semangat saya untuk meneruskan tak kan mudah padam..tinggal cuma hanya 20 hari sahaja lagi..haihh..cabaran yang paling hebat untuk saya tempuh ialah sepanjang cuti CNY ni..balik kampung, kadang2 susah untuk saya control makan..yelah kan, adik beradik semua balik..pagi ni adik bongsu saya dah sampai Penang..gi jemput dia kat airport tadi dan hantar dia balik umah sebelum saya patah balik gi keje..Ahad ni husband saya plak yang sampai dari KL..kakak saya pun akan balik jugak ke kampung Ahad ni..wahh..berkumpul beramai2 di rumah tok adalah satu moment yang saya paling suka..meriahhhh...i loike.. ^_^

Apa plan korang disepanjang cuti CNY ni?? hopefully you guys also have a great moment with your family or relatives or friends ya!! HAVE A NICE HOLIDAYS... ^_^

Wait for my updates next week k..cheers..

No comments:

Post a Comment