Tuesday, February 26, 2013

DiEt KeCunDaNg Jua....

As-salam...

Berat saya naik balik..double lak tu..baru2 ni saya update turun 0.6kg kan..tapi tak sampai seminggu pun lagi saya gatal nak timbang jugak sebab saya pelik sebab semua seluar jeans saya dah tak muat since Jumaat lepas tu jugak..walaupun Jumaat tu saya turun 0.6kg, tapi still dah tak muat pakai seluar jeans saya tu dah..sedihnya..gemuknya saya..pagi ni timbang, naik 1.2kg.. T_T

Saya dah tak tau nak cakap macamana..sedihnya rasa..saya bagitau suami..dia cakap jangan stress2 dan jangan timbang2 dah lepas ni..tapi saya takut bila tak timbang lama sangat, nanti tak tau berat dah berapa lepas tu tak pandai nak control..huhuu.. T_T

Adakah tulang pinggul saya makin melebar??? saya tak pasti..tapi yang pasti, semua jeans saya dah tak leh nak zip..so, petang ni saya nak gi beli suar slack je lah..yang longgar2..actually suami saya pun tak berapa berkenan saya pakai jeans ketat2 tu dah..so, dah alang2 nasib saya jadi begini, i have no choice jugak lah jadinya..terpaksa bertukar kepada slack yang longgar2..huhuu..

Skirt pun menjadi pilihan di hati ni..saya takde lah alim mana pun..silap2 haribulan, bila badan dah susut sket, maybe pakai balik kot jeans saya tu..cuma nyer, sejak badan dah makin naik ni, jeans tu pun dah jadi semakin ketat..sebab tu lah suami saya macam tak suka sangat..huhu..

Saya tak pergi gym minggu ni...since last Monday last week yea..bukan yang minggu ni punya Isnin..dah seminggu lebih tak pergi.. :( salah satu sebab, lutut saya macam lenguh sket..takut injured..tu yang saya pun rest jap buat sementara..tengoklah nanti macamana..kalu dah ok nanti, saya continue balik..nak kena minum susu anlene ari2 gamaknya..adehh..dah la tak sedap.. :')

Finally, usaha saya untuk diet GAGAL..saya akan ke KL Jumaat ni dalam keadaan diri yang agak besar..saya tak sempat nak diet betul2..saya GAGAL lagi dan lagi dan lagi..tak mungkin sebab pengambilan Herbalife yang buat saya jadi macam ni..gara2 saya stop kan pengambilan Herbalife, badan saya tak dapat terima ke? dan badan naik mendadak macam ni?? ntah lah..Wallahu'alam..yang pasti, walau macamana sekali pun, saya tak akan amik semula Herbalife tu.. T_T

3 comments:

  1. dah biasa amik tu bila stop tu x dpt kontrol kot kan..huhu takpe ana..caiyok..

    ReplyDelete
  2. thanks birthday party.. =D

    zati, ntah lah..gamaknya lah kot..huhu.. :(

    ReplyDelete