Friday, February 22, 2013

3rd ReSuLt..

As-salam..

Here you are..my update on my weight reduce..for this 3rd result, it seem like i had reduced 0.6kg..Wahh..!! Happy nyer..hik3x..teruja sangat bila timbang berat pagi ni..rasa macam tak percaya pun ada..yelah..kalu nak ikut kan, bila diteliti balik diet/pemakanan saya pada sepanjang minggu lepas, tak ada lah drastic or boombastic sangat..sebab saya still makan nasi jugak..2-3kali ntah..kali ni saya tak perasan..yang saya tau, ada makan nasi lemak separuh, makan nasi kerabu separuh dan jugak makan nasi kandar suku..keke..ntah hape2 kan saya ni..dan pengambilan nasi tu semua adalah pada malam hari..actually, tu semua nasi adik saya si Wani tu..dia selalu tak habis makan sebungkus dan ajak saya share dengan dia..tu yang jadi macam tu..saya ni plak tak tahan dengan godaan terhadap makanan..so, apa lagi..diet kecundang gak lah..hihii..kalu ikutkan diet saya nih, memang saya nak try elakkan daripada makan nasi..selagi tak dapat berat yang saya nak tu, selagi tu lah nasi is a big NO..NO..tapi, yelah kan..kita ni mana bleh elak dari tak makan nasi kan..so, saya anggap itu adalah minor jer lah..hihii..cuma kalu boleh, dalam jangka masa seminggu tu, sekali jer tak ape kot..leh dimaafkan lagi..hehe..

Dan jugak, saya cuma pergi ke gym 2x jer..Sabtu dan Isnin yang lepas..lepas tu tak pergi dah..sakit lutut..so, nak rehat sekejap dari aktiviti lasak nih..chewah..lasak lah sangat kan..keke.. =P
Sepatutnya saya plan nak pergi setiap hari..selagi metabolisme badan saya ni tak naik seperti zaman muda remaja dulu, selagi tu la saya nak kerap gi gym..paling2 koman pun selang sehari kena pergi..tapi, tak dapat dilaksanakan pada minggu lepas atas sebab2 kesihatan..hik3x..

Dan lagi, nak kata saya pantang jajan2 nih tak jugak..minggu lepas saya makan jugak aiskrim, keropok, kerepek, fastfood bagai..takde strict sangat diet saya..also setiap pagi sebelum ke opis, dan jugak sebelum tido, saya ada mengamalkan minum susu coklat Dutch Lady setengah gelas kecik..untuk kalsium kuatkan tulang la kononnya..hik3x..

Oleh sebab itu lah saya macam pelik jugak lah berat saya still leh turun 0.6kg..bagi saya, banyak tuh..bagi saya yang dah tak makan pape suplement macam Herbalife, Amway ke apa yang penah saya amik dulu..syukur alhamdulillah..akhirnya..satu kejayaan jugaklah buat saya..memula tu rasa down jugak lah sebab dah lama dok try diet, tapi tak berjayakan..kali ni, memang alhamdulillah sesangat..kita cuba lagi untuk next week..iaitu minggu terakhir yang saya ada sebelum berakhirnya cabaran 22hari saya ni.. =D

Mungkin usaha saya untuk teruskan berdiet ni tak berhenti di situ..malah saya akan teruskan dengan "CABARAN 1BULAN" pulak..dan saya nak buat kesimpulan sikit dari keputusan selepas cabaran ini..maybe masa tu saya dah cukup kenal dengan ragam badan saya ni..insyaAllah..doakan saya berjaya trurun ke berat yang saya idam2kan selama ini dan dalam pada masa yang sama, dapat buat suami saya happy..hehe..sekarang pun dia happy dengan saya..takde lah maksud saya tu dia murung or sedih ngan keadaan saya ni..sebab nyer saya takde lah gempal sangat pun..cuma nak buat dia happy dan bertambah happy lagi.. ;) sesapa yang dah kawen, paham lah maksud saya ni..sebagai seorang isteri, masih menjadi tanggungjawab kita menjaga penampilan diri di hadapan suami..bukan orang lain yea.. ;)

OK kawan2..semoga bertemu lagi di entry yang seterusnya..selamat bercuti di hujung minggu..Wassalam.. ^_^

No comments:

Post a Comment