Thursday, July 28, 2011

Betul ke laki pilih calon isteri berdasarkan paras rupa?

As-salam ladies,

Saya ada satu topik nih..saya tak pasti samada betul ke tidak si jejaka selalu utama kan paras rupa berbanding keikhlasan hati seseorang tu menyayangi dia?? yeke?? bagi saya la kan, paras rupa tu adalah 1 bonus untuk dia lah..tapi, kalu betul la laki macam tu, saya rasa, rugi lah lelaki tersebut..kerana, rupa paras ni tak kekal lama..lama kelamaan, kecantikan itu akan hilang jua di mamah usia..

Cuba kita lihat gadis2 cantik..ramai mata memandang..ramai orang tergila2 kan nyer..si lelaki lak tak terasa tercabar ke?? kalu anda adalah sang teruna kepada si dara tu?? and, amat2 susah untuk jaga dorang ni..tapi, beruntung lah si teruna kalu dapat yang memang jenis setia..kalu jenis yang kaki kikis camne lak?? tak ke naya?? so, pikir2 kan lah wahai lelaki..kecantikan tu subjektif..jangan di campur aduk kan dengan CINTA...

Cuba nilai seseorang yang menyayangi kita tu pada sudut lain...letak tepi paras rupa..yang penting, ikhlas dari hati..kecantikan seseorang datang dari dalam diri..baik dalaman, baik jua lah luaran nyer..buat apa rupa paras jer lawa tapi perangai, Nauzubillah...huu..

Saya bercakap dan berpesan pada diri saya jua..kalu lah jumpa lelaki yang macam ni, lupa kan ajer..usah di kenang2..percaya pada diri yang kita semua ni sama..jangan terlalu merendah diri..setiap manusia ada kelebihan & kekurangan masing2..takde kurang, takde lebih...dan jugak, setiap orang, telah di tetap kan jodoh masing2..cuma kita tak tau, cepat or lambat..wallahhu'alam..

2 comments:

  1. ade saye kesah???hahaha! rupa burok pon tkpe asal hati kacak bergaya.

    ReplyDelete
  2. stuju stuju stuju..nk buat jd hasben/bini ni kena tgk semua aspek..bkn faktor luaran je..sbbnya cantek/kacak tu subjektif :)

    ReplyDelete