Tuesday, November 15, 2011

JaLaN2 PeNaNg NgAn AnAk MaT sALLeH_sambungan Part1..

sambungan......

Ok, korang semua dah kenal kan rupa2 anak2 mat salleh tu dalam previous entry kan..so, mari saya proceed dengan aktiviti yang dijalankan k..hehhee..kebetulan ari ni saya FREE..takde keje..esok start ada training on IC Validator lak selama seminggu...huk3x.. :(

Lepas saya amik dorang kat Butterworth, saya park kete kat belah pulau..cross ke sana pun jalan kaki jer..cepat sket..kalu nak Q untuk naik feri, mak aii..panjang lagi la jawab nyer..lagi pun, leh jimat..mahal gak nak naik feri kalu pakai kete..lagi mahal dari naik jambatan..rasa2nya, rm7 lebih..tapi tak ingat brapa sen yang lebih tu..hik3x..lepas tu, kitaorang cross balik ke pulau..dorang pun layan kan ajer view dengan mengambil gambar2 sepanjang atas feri tu..heee..

Sesampai kat pulau, saya bawak dorang gi Padang Kota Lama..pekena pasemboq Penang jap..hahaha..dorang cakap sedap...nyum3x..hehee..pastu saya order kerang bakar sepinggan..pun sama gak..dorang suka..pastu dorang add mee udang..saya taknak mee..diet2..chewahh..diet la sangat..fail korang tau tak?? diet saya fail lagi..adehhh..saya tak tau nak cakap apa lagi dah..selalunya macam tu la..kalu keluar jer, ngan kenkawan ke apa, sure saya takleh ngelak dari langgar jer diet saya tu..me?? feel so sad..uhuk3x.. :'(

Lepas tu, saya bawak dorang gi Nite Market lak..kat Feringhi tu..jalan2 cuci mata tengok barang2 antik & macam2 barang menarik kat sana..hhehee..tapi masa tu, hujan turun ngan lebat..terpaksa tunggu hujan reda dulu, baru leh balik..sampai umah jer dah kul 12.30 dah...waaa...saya rasa tersangat lah letih..huhu..

Esok pagi nyer, kepala saya rasa berat jer..tapi, kena gagah kan jugak bangun awal..mandi2, siap2 untuk meneruskan perjalanan..pagi tu, lepas bawak dorang b'fast kat Pelita Nasi Kandar yang berhampiran ngan umah saya tu, terus saya bawak dorang ke Bukit Bendera..untuk kita yang warganegara ni, harga tiket, rm8 jer untuk 2hala...tapi bagi dorang, rm30..sian gak kat dorang..tapi takpe..sebab duit dorang besar kan..so, kalu nak ikut kan, kira berbaloi lah kan..heheheh...


me wif 3 beautiful Germany's gurl..
Kat atas sana, kami takde buat apa sangat..just amik2 gambar view..pastu kami bergambar jugak ngan ular sawa kuning..eee..takut..tapi Sophie & Daniela jer yang pegang..kitaorang dok berdiri kat belakang jer..hehehe..saya tak kisah nak try pegang even saya geli..tapi sebab bawak anak2 mat salleh kan..so, just bagi peluang dorang dulu la..lain2 kali saya nak jugak try pegang..hik3x..


ular sawa kuning.. ^_^
Lepas turun dari Bukit Bendera tu, saya bawak dorang gi Kek Lok Si Temple lak..kat sana ada banyak patung2 cina budha..dorang suka tempat2 macam tu..sebab kat tempat dorang takde..dalam perjalanan nak ke atas tu, ada banyak gerai2 yang jual macam ala2 kat nite market..saya pun ada beli sehelai baju yang saya plan untuk pakai masa gi honeymoon nanti..waa..dah terbayang2 honeymoon eh saya nih..kikiki..ntah hape2..takpe2..it's normal right? salah satu persiapan gak kan..hurmm..lama gak kitaorang kat sana..sampai skip lunch tuh..kul 3 macam tu baru turun bawah..terus gegas singgah solat Zohor kat Masjid Negeri, then bawak dorang gi makan kat Kapitan..dorang suka makanan india..mamak macam ni..hehehe..leh di katakan,semua makanan kita kat M'sia ni dorang suka..

tengah menjamu selera di Kapitan.. ^_^
Lepas makan, siap ajak saya bawak dorang cari manisan orang india macam laddu & apa lagi ntah..saya pun lupa nak snap gambar makanan tu..tapi ala2 manisan gak la..warna warni..ada merah, kuning, putih..apa rasa pun saya taktau..cuma saya ada la tanya kat orang yang jual tu..benda2 ni diperbuat daripada apa..then dia cakap, daripada tepung, kacang dhal & gula..hurmm..sure manis kan?? hehee..

Malam tu, saya hanya bawak dorang gi Qbay Mall..sebab dorang nak makan Subway lak..teringat kata nya..rindu kot..huhu..siap masuk kedai Universal Traveller & posing ngan baju2 sejuk semua tu..Ya Allah..nak tergelak say atengok gelagat dorang..rindu nak pakai baju2 tu semua kot..nasib baik orang kedai tu tak marah & layan kan ajer...hee..lepas lepak2 jap, kitaorang pun beransur pulang..fuhh..penat2..untuk aktiviti ari ahad, saya sambung on the next entry k.. ^_^

1 comment: