Wednesday, January 25, 2012

SeKiTar PeRsIaPan TeRaKhIr...6 JaNuArI...

Entry ke3 untuk ari ni...

Waaa..mentang2 boss and team members semua masih cuti, kita yang mai keja ni dok senang lenang yek?? kih3x..takde lah..just wanna release my tension jer..uhuk3x..entry tentang my wedding tergendala sekejap gara2 cuti, kebizian dan jugak ketidak ada 'mood'an..huhuu..so, ni baru rasa ada kelapangan nak sambung kisah tu..tu pun nak update slow2 sambil di selangi ngan buat keje..huhuuuu...

Oklah, jom saya flash back balik sekitar saat2 terakhir menjelang majlis..6 Januari tu adalah ari terakhir untuk saya settle kan segala yang perlu..saya tinggal seorang kat umah..adik saya ada di KL..malam tu baru nak balik Penang naik flight ngan kakak..jari saya pada masa tu dah di seri kan dengan inai..cantik color inai tu..merah jer..suke sangat..thanks to Kak Fizah sebab tolong cari kan daun inai yang terang..hihii..sayang Kak Fizah..muahxx.. :*

Pagi tu, saya bangun awal..kemas kan bilik yang dah separa siap di kemas tu..semalam tak sempat sebab banyak sangat agenda..hehehe..lepas bilik dah settle, saya siap2 untuk kuar gi kat butik Kak Emma..nak fitting baju nikah saya..settle bab baju nikah..then, saya ke Secret Recipe, order kek untuk hantaran kami..saya pilih kek Dark Choc Cheese..nyummy2x..sedap sangat kek tu..hehhe..lepas tu, terkejar2 gi beli bunga hiasan untuk hantaran saya plak..kedai tu dekat jer ngan Kompleks Bukit Jambul..akhirnya, jumpa gak bunga hias macam yang saya nak..dah tak perlu di gubah..cuma harga dia jer agak mahal sket..sejambak tu, RM15.90..memandangkan saya ada 7dulang hantaran yang berisi barang, so, saya kena beli 7 jambak bunga..huhuhu...lepas tu, gegas balik umah sebab orang yang nak hantar meja makan dah sampai..terkejar2 saya balik umah..Zaidi yang kalu nak ikut kan plan nak gerak awal dari S.Alam tu tak jadi..sebab kete dia blom habis di baiki..adehhh..malam baru Zaidi sampai Penang..sian dia..dalam perjalanan nak ke Penang pun kete dia meragam 2x kat dalam highway..haisshhh..kete dia merajuk kot sebab tuan dia nak kawen..kikiki..ni dialog Zaidi la nih..hahaha..lawak jer saya dengar..

Lepas settle semua ngan orang yang hantar meja makan tu, saya solat2 semua siap2, lepas Asar terus saya gi Qbay sorang2..nak cari lagi 2 bantal yang biasa2 tu jer and sarung bantal skali..lepas tu, saya terbeli curtain baru untuk bilik pengantin plak..alhamdulillah..rezeki saya kot..Jusco tengah buat sale..so, dapat lah 50% less untuk curtain yang saya beli tu..oyeahh..!! hehehe..sesampai di umah, dah azan Maghrib..saya kalut nak pasang langsir siap2..then, solat dulu, pastu baru gi mandi..risau takut2 Maghrib terlepas..lepas tu saya tak sempat buat apa sebab Zaidi dah nak sampai..huhu..kami kuar gi amik kete kat Rosni..then, singgah makan jap kat Bandar Perda tu..pastu terus balik..sebab ada banyak lagi benda yang tak settle lagi kat umah tu..

Adik dah sampai umah dah masa tu..saya lak, start misi saya dengan menyiapkan deco2 hantaran saya..then, gubah hantaran coklat lak..lepas tu, isi coklat Ferreroche dalam kotak2 yang saya sedia kan untuk di beri pada tetamu yang hadir masa majlis akad nikah saya keesokan ari nyer..dah settle semua tu, baru lah misi saya untuk memakai inai buat kali ke2 nyer..kali ni, adik plak yang tolong pakaikan inai..heheh..sian kat adik..sampai kul 5 pagi lah dia dok tolong saya..huhu..memang saya sangat2 terharu kat adik saya Amalina ni..dia seorang adik yang sangat2 baik..huhu..luv her so so much..!!! nanti adik kawen, nona tolong plak eh..hehehe.. ^_^

Kami berdua tertido di ruangtamu dalam keletihan yang amat.. (-_-")

No comments:

Post a Comment