Tuesday, January 3, 2012

DuGaAn...

As-salam...

Sungguh berat dugaan yang aku hadapi di saat2 menjelang perkahwinan ku..tapi, harus aku telan jua..mungkin segala2 yang terjadi ni datang dari diri ini sendiri..tapi, jauh di lubuk hati ku, terlalu banyak duka dari suka dan pedih yang di tanggung sejak sekian lama..telah lama aku bersabar..telah lama aku memendam rasa..tapi, takde sapa yang hirau kan perasaan ini..cuma ada segelintir insan sahaja yang cukup2 paham dengan apa yang aku alami selama ini...aku redha Ya Allah..hanya padaMu ku berserah, ku memohon pertolongan dan jugak mengadu...kerana aku tahu, hanya Engkau yang cukup2 paham apa yang aku rasa dan alami setelah sekian lama..semenjak ketiadaan mak..sejak itu, bermulalah episod hati ini dilukai..takde sape lagi tempat aku nak mengadu..takde sape nak tolong backing aku..tapi, apa yang terjadi buat aku berfikir sejenak..mungkin selepas ini, tak perlu lah aku kongsi segala duka ku dengan sesapa..kerana, kadang2, bagi orang yang tak mengerti, akan beranggapan sebaliknya..mungkin jugak, ini adalah 1 cara & kesedaran buat ku yang Allah hanya mahu aku mengadu pada-Nya..dan bukan pada orang lain yang mungkin tak mengerti..berat mata memandang, berat lagi bahu ku nak memikul..biar lah aku pendam kan sorang2..kerana, aku tak sanggup lagi dilukai sebegini rupa..cukup2 lah hati aku disakiti..aku dah tak tertahan lagi untuk menanggung segalanya..airmata ku bercucuran, jiwa ku merintih sedih, pilu.. T_T

Ya Allah, Engkau Maha Besar..

No comments:

Post a Comment