Tuesday, February 21, 2012

BaLiK pErLiS wif HuBbY for the 1st TiMe...

Hi semua... ^_^

Last Friday, after keje, saya terus ke airport menjemput Zaidi yang baru sampai dari KL..happy nyer..hati berbunga2 riang..keje yang banyak tu terus takde mood nak buat..kih3x.. ;p (ntah hape2..)

Lepas amik dia, kami terus balik umah dulu..nak mandi2 dan solat..dalam pukul 7 baru kuar umah..gi makan jap kat Pelita Nasi Kandar tu sebab Zaidi belum makan since tengahari tadi lagi..saya suka roti sardin kat Pelita tu..sedap.. ^_^ adik dan Zaidi plak makan nasi kandar..hehee...lepas makan, terus gi beli tiket bas kat adik..dia kena gi KL ari Isnin..(semalam lah maksud nyer)..sebab cite ni kan dah basi..kih3x.. =D

Lepas dah settle tu semua, kami pun gerak lah kuar dari pulau..jambatan still jem..tapi takde lah sesak sangat..still leh jalan lagi..tapi sebelum tu singgah pas borang CIMB for Prudential BSN..saya baru nak buat proses deduction from salary..malas nak bank-in2 kat agen..agen for my Prudential ni, saya amik kat member Sanyo dulu..kadang2 ok kalu amik kat member sendiri..kadang2 it can built problem too..huhuu..takpe lah..hope it can be better after this..kalu boleh, taknak campur aduk kan relation between frens and also business..phewww...oklah, stop talking about that..kita back to my topic..k?? k?? hehhe..

Kitaorang sampai umah tok dalam pukul 11 lebih..biasa la..takleh pecut2..kete kancil saya tu dah agak uzur..tapi still kuat lagi..yelah..kereta yang dah berusia 12tahun..since arwah mak ada lagi..arwah mak beli kereta kancil ni pada tahun 2000..now, it's already 2012..huahuahua.. (-_-")

Ari Sabtu, kat umah tok saya ada nat..meaning of nat is pasar pagi..kat perlis, we called it as 'nat'..hehe..betul2 terletak kat sebelah umah tok..Zaidi tak join kitaorang gi nat..dia masih ketiduran..so, saya gi ngan adik..tok pun dah tak larat nak gi nat yang sesak ngan orang ramai tu..tok sakit lutut..sian tok..huhuu..lepas dah selesai membeli makanan untuk bfast dan jugak bahan2 mentah untuk memasak, kami pun balik untuk menjamu selera..saya beli kan laksa kuala perlis dan pasembor untuk bagi Zaidi rasa..pasembor perlis lain tau dari pasembor penang..ada keistimewaan dia tersendiri..kalu korang datang perlis, jangan lupa try k..saya lupa nak snap picture of those dishes...sebab tak terpikir langsung i'm goin to talk about it dalam blog nih..hehhee.. ;p

Ari sabtu ada lah ari lepak2 di umah jer..takde plan ke mana pun..Zaidi pun banyak merehatkan diri sebab Khamis lepas dia tak cukup tido menyiapkan kerja2 tender2 opis...huhu..sian dia..dan ari Sabtu jugak, saya dah datang period...again, takde rezeki kami lagi..huhu..lagi pun, kiraan period saya takde lah on time..setiap bulan sure kiraan dia berbeza2..kadang2 lewat, kadang2 on time..patut la pun bila saya test, asyik negatif jer result nyer..huhuu..takpe2...it's ok..maybe lepas ni saya tak perlu meletak harapan terlalu tinggi untuk itu kan..nak kata saya hampa sangat, takde lah..sebab ni semua keje Allah..Allah lebih mengetahui mana yang lebih baik untuk hamba2 Nya..so saya redha.. ^_^

Ari Ahad lak, pagi tu kami kuar gi beli roti canai favourite tok kat gerai pakngah saya..tapi, balik tu, Zaidi masak nasi goreng jugak...sebab ada nasik dan jugak lauk yang tak habis semalam..sayang plak kalu tak makan..sebab nyer, kami plan nak masak nasi tomato pada ari tu..hik3x..lepas bfast, lepak2 jap, pastu terus saya dan Zaidi ke dapur untuk masak nasi tomato kami.. ;p

Memang bole harap pun Zaidi saya nih..alhamdulillah..i'm happy having him as my husband and life partner... ^_^ Wani ada call tok dari Penang..dia tak balik kampung..plan nyer, dia nak balik umah mertua dia..tapi tak jadi atas sebab2 condition dia yang agak tak stabil gara2 pregnant ni kan..huu..korang nak tau tak apa yang tok cerita kat dia?? tok cakap Zaidi sorang jer yang masak..see?? see?? actually saya pun masak gak tau..tapi tok buat2 tak nampak yea?? ish2x tok nih..yela2..cucu baru tok tu la yang masak semua..huu..ngajuk nih.. ;p takde lah..memang pun nampak Zaidi buat banyak keje dari saya..saya memang tolong gak..cuma agaknyer atas sebab2 saya ni agak slow dalam keje2 di dapur, so, Zaidi selalu amik peranan kupas2 bawang, blend bahan2 kisar, goreng2, tumis..so, mana tak nyer tok nampak macam Zaidi sorang yang memasak..walhal saya pun di dapur bersama Zaidi gak waktu tu..huu~~ :(

Saya ni, memasak tu ok, cuma tak cukup tangkas or ligat..semua2 keje saya kalu korang tengok, agak slow and cermat..kakak and Wani selalu perli saya kalu bab2 memasak nih..dorang selalu cakap, saya ni kalu potong bawang ke, ubi kentang ke, apa2 jer lah, sure kalu boleh nak ukur bagi sama size, sama lebar, macam2 lah..sebab tu selalu lambat..huhuu..sedih.. T_T yelaa......saya tau la saya lambat memasak..sebab saya ni jenis teliti sket..tapi teliti yang tak kena tempat..ye dak?? eh, kena tempat apa kan..masa memotong, kita kena hati2 kan..mana lah nak tau, terpotong jari sendiri ke..tak ke sakit nanti..betul tak kawan2..?? ;p
(alasan....memanjang...) ngaku jer lah yang awak tu tak cekap di dapur..huhuu..baik lah..baik lah..saya ngaku..tapi tak bererti saya tak reti masak..cuma tak berapa tangkas jer...okeyy?? ^_^

Lepas makan, lepak layan Nona and drama kat TV..pastu dalam pukul 5, kami gerak balik ke Penang...sesampai kat Penang, singgah gi beli Sate Mengkuang...fuhh..marvelous sangat sate tuh..murah pun murah..40sen jer secucuk..tak kira daging atau ayam..1 cucuk tu, isi dia tebal2 gemuk2 gak..sampai kan Zaidi terpikir, macamana lah orang jual sate tu amik untung..sebab sedap, isi banyak dan murah..nyum3x.. ^_^

No comments:

Post a Comment