Monday, February 13, 2012

FLaSh BaCk..7 JaNuArY 2012..SoLeMnIzAtIoN dAy..

Hi all,

Today saya tak di beri keje lagi buat masa sekarang..so, we just wait til dorang bagi eh..kikikii..opss..just nak cakap, cuti saya dah di approved for my Wedding yang kat sebelah Sarawak nanti..lama gak tau saya apply cuti..8ari bekerja..from 5Mac-14Mac..lama kan..kan..kan..kikiki..well, bila lagi kita nak cuti lelama macam ni kan..time2 macam ni jer la..ye dak?? kalu paling koman pun, lepas2 ni, maybe just nak apply for 1 or 2 days jer..tu memang standard lah kan..hehhee.. ;p

Hurmm, dah lama saya tinggal kan update tentang my Wedding..tak habis2 lagi kan..tergendala sebab busy sangat..last update ari tu, tentang "Sekitar Persiapan Terakhir..6Januari.." kan? kan? hehee..okla, now, dalam entry ni, saya nak share about my solemnization day plak.. ^_^

Pagi tu, bangun2, saya cuci2 inai di jari jemari tu..tengok hasil nyer, okla..not bad..suka ngan hasil keje adik..nampak kemas..memang dia buat ngan penuh ketelitian kat kakak kesayangan dia nih..hehhe..tq adik ku sayang..actually saya ngan adik memang tido tak lena pun..macam tido2 ayam jer..huhu..sian adik.. :(

Lepas tu, saya siap2, gi breakfast ngan Zaidi..then, kami terus ke butik Jalinan Kasih nak buat final fitting..semalam tak sempat gi sebab Zaidi lewat sampai Penang..masa tengok hasil baju saya tu, memang rasa macam sedikit frust..sebab saya tengok banyak color krim jer..hijau nyer sket sangat..semata2 batu2 jer yang color hijau pun..uhuk3x..takpe2..next entry saya tunjuk gambar baju sanding saya eh..okla, bila dah settle semua bab fitting, kami rush ke airport plak..mula2 balik umah dulu..kumpul kan kereta..sebab rombongan dari Sarawak ada la dalam 14~15orang..so, lepas dah kumpul2 kereta, dalam 5buah kereta gak la gerak ke airport..hehhee..suke nyer time tu..konvoi ramai2..hihiii..saya pun tak terkecuali jadi driver gak untuk kereta kancil saya tuh..hehehe.. ;p

Lepas hantar dorang ke umah penginapan, saya terus mintak izin nak balik umah dulu sebab jurumekap untuk nikah akan datang ke umah selepas Zohor..sedangkan time tu dah pun pukul 1..nasib baik tempat penginapan tak jauh dari umah..dalam 10min sampai la..pastu terus saya mandi2 skali lagi, solat and ready for mekap..tapi akak tu tak sampai2 pun..bila call, dia buat2 lupa lak..dia cakap, ari ni ke? ingat kan esok..adehh..bleh plak macam tu..saya dah gabra dah & dalam hati ingat macam nak mekap sendiri jer for the solution nyer..yela, mana sempat dah nak cari mak andam lain..huhuhuu..luckily dia memang takde hal pape, cuma dia lupa jer..so, dia kata, ok2..dia datang sekarang..fhewww..lega..masa tengah mekap tu, tak lama lepas tu, jaja sampai..huhuu..best2x..jaja ni kawan kepada Zaidi..dia officemate Zaidi..tapi skang tak lagi sebab Zaidi dah tukar ke company lain..tapi, saya ngan jaja ni jadi rapat since saya turun S.Alam..tengok Zaidi main futsal..masa tu, Zaidi ajak jaja ni teman kan saya..so, kami tukar2 nombor fon..so, sampai lah sekarang kami berkawan..leh di katakan agak rapat gak la..dia dah kawen..tapi majlis sanding dia blom buat lagi..bulan 3 ni insyaAllah..selepas majlis saya kat Sarawak..saje dia amik date yang tak kan clash ngan date saya sebab dia memang nak saya datang jugak majlis dia nanti..hehhe..tq jaja..u are so sweet.. ^_^

Tak lama lepas tu, Rini & Rita plak sampai..semua lepak kat dalam bilik ku yang tak berapa nak luas tu..kikiki..tapi, bole la..lepas tu, Shikin plak sampai..then, Kak Zai..huhuu...terharu2..tengok kedatangan korang..uhuk3x..ok2, meh saya nak tunjuk gambar saya setelah siap dihiaskan oleh mak andam..tarrarrr...!! erk, agak tebal kan mekap mak andam nih..saya actually suka mekap yang just light2 jer untuk nikah..tapi takpe lah..what so ever lah..janji settle.. ^_^


me & Rini as my bridesmaid.. ^_^

we are married...alhamdulillah... ^_^

Lepas dah settle hal2 di masjid, kami gi buat outdoor shoot kat pantai Qbay..eh, orang panggil tu pantai Qbay ke? erk? saya pun tak pasti..lepas tu kami gi bergambar kat bawah jambatan Penang plak..then, tamat sudah majlis akad nikah kami..

Hehehe..akhirnya......Ruzanna & Zaidi bersatu...THE END...eh2x, tak lagi..cite tak habis lagi..nanti nak share pasal majlis resepsi plak.. stay tune... ^_^




No comments:

Post a Comment