Thursday, February 2, 2012

My 1st WeKeN WiTh HuBbY...

Haaaa..chakkk..!! hee..

Ok, sementara tunggu layout yang tengah running tu, meh saya update sket blog nih..hehe..dah lama dah entry ni tersimpan sebagai draft..adehh..bizi kebizian betul saya lately nih..huhuu.. :(
Last weken, buat pertama kali nyer, Zaidi balik ke Penang..masa cuti raya cina ari yang lepas, even cuti 4ari, tapi kami tak dapat jumpa sebab dia kena keje standby projek kat Kerteh.. T_T

Tapi takpe..sebab saya balik umah tok ngan adik2 saya..so, happy jer rasa..makan pun saya tak control..asyik makan..makan..makan..dan makan..nasik plak tu..ari2 makan nasik..sedangkan, kalu nak ikut kan, dah lama saya tak sentuh nasik..kalu makan pun, sure dalam portion yang sket..hihihi..hampir 2 bulan gak la..til my Wedding Day..then, berat memang turun pun..kih3x..but now...macam dah naik brapa kilos dah ni..adehh.. :((

Okla, memang sebelum kawen lagi, saya memang plan nak masak untuk Zaidi everytime dia balik sini..bukan apa, nak jalan kan tanggungjawab la konon nyer..kikiki..tak dapat buat ari2, sesekali macam ni pun jadi la..apa leh buat..PJJ la kata kan..huhu..ari Sabtu tu, lepas bfast, kami gi Giant nak beli bahan2 mentah..amboii, bukan main semangat saya nih..sesampai kat umah, tengok jam dah kul 12.30..kalut yang amat siang2 ayam dan ikan yang di beli..Zaidi ada datang ke dapur nak tolong..tapi saya dengan bangga nyer cakap, "takpe2...tak perlu..pi dok kat ruang tamu tu rest, tengok tv ke apa..biar Master Chef ni yang memasak.." at last, korang tau tak pukul brapa baru saya settle memasak ari tu?????? PUKUL 4....kuang3x...time lunch pun ke mana..tu dah kira time minum petang dah tu..kami ni baru nak lunch..kih3x..tu la akibat nyer kalu dah sombong sangat.. (-_-") lepas ni, janji taknak dah berlagak macam tu lagi..kami akan masak sama2 kat dapur..bes pun bes..ada teman bersembang..hihii.. ^_^

Kat bawah ni, ialah hasil yang saya dapat setelah berjam2 di dapur untuk menyiap kan LUNCH kami for the 1st time as wife..KIH..KIH..KIH...not bad la kan.. ;p

Saya letak dalam bekas2 ni sebab nak bawak makan kat hospital dengan adik & Wani..huhu..malangnya, pukul 5 baru dapat lunch..kesian buat semua..ni semua gara2 Master Chef ni la..yang dok perasan hebat sangat..hahaha.. =D

Ikan Bawal masak 'Sweet Sour'

Bergedil Ayam

Ayam Masak Hitam

Sayur Bayam buat Adik.. :))
Hurmm...akhirnya....dapat gak publish entry niii...hahaha...
K guys, will update lagi later eh..stay tune... ^_^

2 comments: